چندی قبل هنگام بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی و اسباب بازی در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی ها ، با طرح های غیر استاندارد و بی کیفیتی مواجه و متوجه شدم تولید کنندگانی در این صنعت هستند که براهمیت و حساسیت بسته مناسب برای اسباب بازی آگاه نیستند و از بسته بندی مناسب با کیفیت محصولاتشان استفاده نمیکنند ، لذا توان رقابت با محصولات در بسته بندی های با کیفیت را هم ندارند ، از این رو با ارائه این مطلب ، برآن شدم تا تعدادی روشهای بسته بندی موفق و زیست سازگار نوین در صنعت اسباب بازی را معرفی کنم شاید از این تولیدکنندگان را بر اهمیت بسته بندی اسباب بازی آگاه سازم .

 

 

صنعت چاپ روز دنیا، خطوط رجیستری قدیمی را به دست فراموشی سپرده است و به جای آن از سیستم ACR استفاده می کند. ACR ایده‌ای بسیار ساده و درعین حال به شدت هوشمندانه دارد. درACR  که برآمده از عبارت Automatic Camera Register  است، به جای خطوط از نقطه و به جای کنترل خطاپذیر انسانی از چشم خطاناپذیر ماشینی استفاده می‌شود.

 

دنیای ما با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و بازارهای مصرفی نیز همگام با آن پیش می‌روند. فاصله بین بازار و منزل مصرف‌کننده به‌ طرز شگفت‌انگیزی در سال‌های گذشته کمتر شده است آن هم به خاطر فضاهای فروش آنلاینی که در آینده همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهند داد. خریداران می‌توانند به سادگی انتخاب، سفارش و خرید کالاهای مختلف از سرتاسر جهان را انجام دهند و آن را مستقیم درب منزل تحویل بگیرند.

بسته‌بندی‌ها تا چه میزان می‌توانند این محافظت را انجام دهند

نور هم به‌صورت طبیعی و هم مصنوعی- دشمن بسیاری از محصولات به‌ویژه غذایی است. برای کمک به صاحبان نام‌های تجاری برای داشتن بسته‌بندی‌های غذایی محافظت‌کننده در برابر نور، Noluma International LLC از فناوری انحصاری محافظت نوری برای اندازه‌گیری، ارزیابی و تایید بسته‌بندی‌ها استفاده می‌کند. به‌عنوان یک ارایه‌دهنده خدمات، Noluma با خریداران و تامین‌کنندگان بسته‌بندی کار می‌کند تا بسته‌بندی‌هایی را با بیشترین حد محافظت در برابر نور تولید کنند. Div Chopra مدیر شرکت به سوالات ما درخصوص آخرین فناوری و خدمات شرکت پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

موسسه Pro Carton بزرگترین موسسه تولید کنندگان بسته بدی های مقوایی در اروپا است که از چندین کشور تشکیل شده است. این موسسه هر سال مسابقه ای را از بین اعضا برگزار می کند که ما همگی آنها در مجله و سپس بر روی وب سایت منتشر می کنیم.

 

دانستن اینکه چگونه باید اندازه حمل محصولات خود در تجارت الکترونیک را تنظیم کنید یکی از چندین نکته برای داشتن استراتژی بسته‌بندی موفق برای تجارت الکترونیک است. همان‌طور که شاهد هستیم اغلب عملیات‌های اجرایی توسط بخش سومی همچون آمازون انجام می‌شود تا تولیدکننده محصول یا مالک نام تجاری، که این آغاز چالش‌های جدید پیش‌روی بسته‌بندی و چرخه توزیع است بدین خاطر که آمازون بیشترین اختیار را در مورد اینکه چه چیزی، چه زمانی، چگونه و به چه تعدادی باید حمل شود دارد، برندها شرایطی سخت را برای هماهنگی مدل تجارت الکترونیک خود با آن را در اختیار خواهند داشت.

 

طراحان بسته‌بندی در واقع اینفلوانسر، افراد تاثیرگذار و خالقین فرهنگ هستند. آنان نقش‌آفرینی خود را با رشد و تعالی برند جشن می‌گیرند.صاحبان نام‌های تجاری، بهتر از هر کس دیگر از تصویر و داستان خود برای برندشان مطلعند. پس از تمام این‌ها، آنها شرکتی را خلق می‌کنند و تمام ایده‌های خود را در محصولشان خلاصه می‌کنند. اما ساخت یک برند در خلا وجود ندارد – در یک سناریوی سالم، ورودی‌ها از منابع مختلفی می‌آیند و بدون شک طراحان جادوهایی را خلق می‌کنند که توجه خریداران را به برند جذب می‌کنند. چه از تیم داخلی شرکت باشند چه آژانس خارجی.

مسابقه بسته بندی کشور آلمان هر سال در این کشور برگزار می شود. برندگان این رقابت همواره در نشریه معرفی می شوند. برندگان سال ۲۰۱۷ هم در شماره ۳۷ نشریه معرفی شده بودند که نوبت به انتشار آن بر روی سایت نبز فرا رسیده است.

 

در اسطوره‌شناسی یونان، سیلا (Scylla) هیولای شش‌سر دریاست که مسافرینی که بیش از حد نزدیک می‌شوند را می‌بلعد. کربدیس (Charybdis) گردابی است که کل کشتی را با هم می‌بلعد. تنها مشکل این است که شما باید بین سیلا و کربدیس کشتی برانید تا کشف کنید که فراتر از آن‌ها چه چیزی قرار دارد. رفتن و رسیدن به مکان‌های جدید با بسته‌بندی‌تان بسیار شبیه این موضوع است. از یک طرف، چنانچه بسته جدید شما هویت و ظاهر نمونه قدیمی را حفظ نکرده باشد- همچنین مزیت‌های معناداری نداشته باشد- مصرف‌کنندگان ناخشنود می‌توانند شما را گاز بگیرند. از سوی دیگر، چنانچه تولیدکننده نخواهد یا نتواند ماشین خود را برای بسته شما تجهیز یا تعدیل کند، بسته شما احتمالا پیش از این‌که به قفسه فروشگاه برسد، غرق خواهد شد.

 

 

نسل‌ها رو به تغییر دارند. تحقیقات و اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا گرایشات را مکان‌یابی و ارزیابی کنیم اما رفتارها به ما کمک خواهند کرد تا درک بهتری از این گرایشات داشته باشیم. نسل‌ها نشانگرهای رفتاری را ایجاد می‌کنند تا حس منطقی از گرایشات و تمایلات را به گونه‌ای بیافرینند که ما بتوانیم رهبری، برندینگ یا استخدام را از این رفتارها پیش‌بینی کنیم. مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید با این هدف تنظیم شده که شما را با درک این‌که نسل Z چگونه رشد می‌کند، با ویژگی‌های آن‌ها آشنا سازد. در این مقاله راجع به این‌که یک نسل Z چگونه رشد می‌کند و مراحل زندگی را پشت سر می‌گذارد، صحبت می‌کنیم. ویژگی‌های نسل Z و این‌که چه چیزی رفتار و انتظارات آن‌ها را شکل می‌دهد، موضوعی مهم برای دنیای کسب‌وکار و آینده فروشندگان کالاست.

با وجود اینکه Dieline  کار خود را از سال ۲۰۰۷ آغاز کزده است اما به تازگی فرصتی دست داده تا این مجموعه نگاهی به دهه گذشته بیاندازد و ۵۰ بسته بندی برتر معرفی شده در این وب سایت که بیشترین بازدید را نیز در این ۱۰ سال داشته اند، جمع آوری کند. با هم نگاهی به این طرح ها بیاندازیم.

 

کارشناسان معتقد اند که جعل کردن دارو به دلیل فروش سودآور و تقریبا نبود هیچگونه مانعی برای ورود به آن، به طور فزاینده‌ای برای مجرمان جذاب شده است. بازی موش و گربه برای برند‌های دارویی به منظور این‌که همیشه یک قدم جلوتر از مجرمانی که داروهای آن‌ها جعل می‌کنند بمانند،  فرآیندی   ادامه‌دار است. به گفته یک مامور ویژه سابق FBI که اکنون در سرویس‌های حفاظت از برندهای دارویی کار می‌کند، هر برند دارویی ماهیتی منحصربه‌فرد دارد و هر یک از آن‌ها باید یک برنامه حفاظت قوی از نام تجاری شان داشته باشند.

لزوم در نظر گرفتن مراحل توزیع در طراحی محصول

 

هنگامی که محصولی خط تولید را ترک می‌کند، در بهترین شکل ممکن زندگی خود است. هیچ محصولی در حین سفر توزیع خود به مصرف‌کننده نهایی، بهبود نمی‌یابد اما آنچه که در مسیر اتفاق می‌‌افتد، بر استحکام و صحت کالای شما تاثیر خواهد گذاشت. باید دانست که چه اتفاقاتی در طول این سفر می‌افتد و سیستم توزیع تا چه حد دوست است و تا چه حد دشمن. چرا باعث آسیب می‌شود؟ و این‌که خریدار شما چه حسی دارد هنگامی که محصول در دستانش قرار می‌گیرد؟ پاسخ تمام این سوالات با بسته‌بندی شروع می‌شود.

تاثیر زیرآیند بر کیفیت نهایی چاپ بسیار مهم است. به‌عنوان مثال، زمانی که چاپ بر روی یک ماده جاذب مرکب مانند کاغذ و مقوا انجام می‌شود، مرکب (عمدتاً حلال آن) توسط الیاف و رنگدانه‌های پوشش جذب و در نهایت خشک و بر روی سطح ماده تثبیت می‌شود. در مقابل، هنگام چاپ روی یک سطح غیر جاذب، مکانیسم چسبندگی بیشتر بر واکنش‌های شیمیایی و اتصالات فیزیکی محدود استوار است. بنابراین باید به برهم‌کنش اجزای تشکیل‌دهنده فرمولاسیون مرکب و سطح زیرآیند توجه بیشتری داشت. یکی از مهمترین مسایلی که کیفیت چاپ فلکسوگرافی را تهدید می‌کند، عدم چسبندگی مناسب مرکب‌های فلکسوگرافی به سطح زیرآیند به‌ویژه سطوح پلی اولفینی می‌باشد. ازجمله عوامل موثر در چسبندگی ضعیف بر سطوح این نوع زیرآیندهای پلیمری می‌توان به پایین بودن انرژی سطحی و قطبیت کم اشاره کرد. لازمه ترشوندگی چنین زیرآیندهایی توسط مرکب و ایجاد چسبندگی خوب کاستن از کشش سطحی مرکب یا افزایش انرژی سطحی زیرآیند با روش‌های مختلف عمل‌آوری سطح می‌باشد.

«استانداردهای شرکت‌کنندگان در این دوره در بالاترین حدممکن بود. درجه اصل بودن و ویژگی‌های فنی نیز بی‌نظیر بود و نمونه‌ها از 15 کشور در این دوره حضور داشتند. این رقابت از این پس نام جدیدی را هم به خود خواهد دید: The European Carton Excellence Awards.  برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها، از عموم مردم درخواست کردیم تا در انتخاب بهترین جعبه مشارکت داشته باشند. همه 37 فینالیست در لیست قرار گرفتند و همه توانستند به آنها رای بدهند. برنده جایزه Public Award را دریافت خواهد کرد. بخش‌های جدیدی نیز به این رقابت اضافه شد ازجمله: The Save the Planet Award برای محیط‌زیست دوست‌ترین جعبه و The Innovation Award برای خلاقیت فنی.»

مدیر پروکارتن Roland Rex و مدیر Andna Blaschke/ ECMA