راهکارهای کدزنی بسته‌ها به صورت خودکار، همراه با سیستمهای تایید کد، نقشی مهم در تضمین اینکه خطوط تولید محصولات دارویی بدون خطا کار می‌کنند و انطباق قانونی آنها به‌طور صحیح انجام می‌شود، دارند.تایید و تضمین صحت، بخش اصلی تولید محصولات دارویی از سیستم‌های تولید و تجهیزات بسته‌بندی تا برنامه‌های کامپیوتری را به خود اختصاص می‌دهد. چاپگر بسته‌بندی عنصری حیاتی در فرآیند تایید است و خروجی آن چه لیبل باشد چه کد، کلیدی برای انطباق. با روند تولید لحظه‌ای امروزه، سازمان‌های دارویی نیاز به فرآیندهای نیرومند و کارا برای تضمین کدزنی بدون خطا دارند. این موضوع نه‌تنها برای دستیابی به تطابق مهم است، خروجی سرعت بالا را نیز قابل دستیابی می‌کند. در ادامه به این موضوع اشاره می‌کنیم که چگونه سازمان‌های دارویی می‌توانند از راهکارهای خودکار کدزنی محصول با امکان تایید کد استفاده کنند تا ریسک تولید را به حداقل برسانند و همزمان حجم تولید و کیفیت را در بالاترین سطح حفظ کنند.

علاقه مصرف‌کنندگان به بسته‌بندی پاک (clean Packaging) بر طبق پیش‌بینی‌ها از بخش خدمات غذایی به خرده‌فروشی غذاها و نوشیدنی‌ها گسترش خواهد یافت.

همه صحبت راجع به آگاهی فوق‌العاده جهانی است که مصرف‌کنندگان به دنبال فهرست مواد تشکیل‌دهنده‌ای هستند که هم راجع به غذایی که می‌خورند و هم راجع به بسته‌بندی‌ای که آن را احاطه کرده و باید بدون مواد شیمیایی باشد، اطلاع‌رسانی کند. همزمان با اینکه بیشتر و بیشتر مصرف‌کنندگان نیاز به شفافیت درباره غذایی که می‌خورند دارند، برخی دیگر نگاهی موشکافانه به بسته‌بندی‌هایی انداخته اند که این غذاها را به دست آنها می‌رسانند به‌ویژه آنهایی که به مواد غذایی علاقه ویژه‌ای دارند.

نکات مثبت و منفی ماشین‌های مونوبلاک

پیش از آنکه بخواهید خط بسته‌بندی خود را برنامه‌ریزی و خریداری نمایید، به این مقاله درخصوص مزیت‌ها و مضرات خطوط مونوبلاک توجه نمایید: کنترل ظرف و فضای اشغال شده بر روی زمین،  انعطاف‌پذیری و نگهداری. ماشین‌های مونوبلاک (monobloc) بسته‌بندی دارای 2 یا چند عملکرد در یک ماشین هستند. این جمله اغلب برای توصیف سیستم‌هایی که در پایان خط بطری پرکنی نصب می‌شوند صدق می‌کند اما می‌توان آن را برای سایر ماشین‌آلات نیز به کار برد. به‌عنوان مثال برخی نمونه ها پرکنی، درب‌گذاری و لیبل‌زنی را همه در یک ماشین با ظرفیتی در حدود 80 محصول در دقیقه انجام می‌دهد.

خانم Victoria Hattersley گفت‌وگویی با Rene Kohler مدیر ارتقا بسته‌بندی در شرکت Sappi Europe داشته و از او در خصوص موضوع کاغذهای ضدنفوذ (barrier papers) و روش‌های استفاده از آنها، همچنین تصمیم Sappi برای از گردونه خارج کردن مواد اولیه پایه فسیلی پرسیده است که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانیم.

Machine Health از مزیت‌های فناوری IOT و AI برای بهبود لیبل‌زنی و سایر عملیات‌های بسته‌بندی استفاده می‌کند، موضوعی که در گذشته به آن نگهداری قابل پیش‌بینی گفته می‌شد. قابل اطمینان بودن تجهیزات و بهبود زمان کار با ماشین، دو مزیت عمده کنترل مداوم ماشین‌آلات با استفاده از ابزارهای تعمیرات و نگهداری قابل پیش‌بینی هستند. با استفاده از (IOT) Internet of Things و (AI) artificial intelligence، می‌توان موارد مشکل در ماشین‌آلات را پیدا و برطرف کرد. اما به‌کارگیری این شواهد برای بهبود در فرآیند بدون درگیر شدن در اشتباهات سنتی هنوز هم در مراحل اولیه است. هنگامی که مانیتورینگ MH کاملا مهار شد، تاثیر آن بر بهبود فرآیند و کاهش ضایعات حتی بیشتر از نقشش در از بین بردن خطاهای مکانیکی است. یک مثال خوب از اینکه این مزیت‌ها ممکن است چگونه باشد را می‌توان در عملیات لیبل‌زنی مشاهده کرد.

سه موضوع کلیدی که چرا بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، گزینه‌ای عالی هستند و خواهند بود

همان‌طور که گفته می‌شود، شما تنها یک شانس دارید تا نخستین تاثیر را بگذارید. در دنیای بسته‌بندی، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر برای بسیاری راهکاری عالی برای شرکت‌هایی است که بهترین غذاهای خود را عرضه کنند. از دهه 1950، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، خلاقیت‌های بسیاری را در industry 1 با خود به ارمغان آورده و جایگزینی قابل دسترس و سفارشی برای بسته‌بندی‌های سخت به‌شمار آمده است. به خاطر مواداولیه سبک- اغلب پلاستیک یا رزین- بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر جزو گزینه‌های اولویت‌دار نزد برندهای غذایی، کالاهای مصرفی بسته‌بندی و شرکت‌های داروسازی به حساب می‌آیند. اما چه چیز بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر آنها را تا این حد تاثیرگذار کرده است؟ و بسته‌بندی‌های انعطاف چگونه می‌توانند تا این حد تکامل و نوآوری داشته باشند؟ پاسخ در سه نکته کلیدی نهفته است:

گفت‌وگو با مدیر بخش فناوری‌های پایدار شرکت Mondi

از دست رفتن غذا و ضایعات غذا کماکان به‌عنوان یک چالش به حساب می‌آیند، اما شرکت‌های بسته‌بندی چگونه برای حل این مشکل اقدام می‌کنند در حالی که باید تعادلی بین پایداری مواداولیه بسته‌بندی مورد استفاده و کارکرد آن ایجاد کنند تا غذا را تازه نگه دارند؟ Elisabeth Skoda گفت‌وگویی را با Thomas Kahl مدیر بخش فناوری‌های پایدار مبتنی بر محیط‌زیست شرکت Mondi داشته است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

 

شهر سانفرانسیسکو معمولا به‌عنوان نمادی از بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر شناخته می‌شود. پلی‌استایرن ممنوع است و رستوران‌ها باید از ظروف زیست تخریب‌پذیر یا بازیافت‌پذیر استفاده کنند. با کمک قوانین پشتیبانی‌کننده، مصرف‌کنندگان دانا و دسترسی به زیرساخت‌های کمپوست، بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر قاعدتا باید حکم یک حرکت اسلم‌دانک بسکتبال را داشته باشند.در تحقیقی که به تازگی از مجموعه Recology (ارایه‌دهنده خدمات بازیافت و کمپوست شهر) انجام شده است مشخص شده که بسیاری از پلاستیک‌های قابل کمپوست توسط جداسازها بیرون کشیده شده و دفن می‌شوند. چرا؟ مشکل در لیبل ‌زدن این محصولات است.

 

Christian Treitel حدود 25 سال در شرکت Bosch کار می‌کرد و از سال 2017 به‌عنوان مدیر بازاریابی و استراتژی تجاری در Bosch Packaging Technology مسوول استراتژی کلی بخش ماشین‌های افقی غذایی و دارویی مشغول فعالیت است. مطلبی را که در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگو با او درخصوص فصل مشترک انعطاف‌پذیری، خروجی، پایداری و اتصال در خطوط بسته‌بندی امروزی و تحقیق و توسعه در این زمینه است.

 

می‌خواهید که بازیافت‌پذیری بطری‌هایتان تا حد ممکن بالا رود؟ این راهکارها را دنبال کنید تا به بالاترین پایداری در بسته‌بندی‌هایتان برسید. در مسیر خلق اجزا سازنده بسته‌بندی که قابل بازیافت هستند، بسیاری از برندها از درک اینکه چگونه تصمیماتشان می‌تواند تاثیری دراماتیک بر نتایج جریان پایین‌دستی بگذارد عاجزند.

تقریبا در اکثر مواقع، بخش‌های بسته‌بندی باید واحدهای نگهداری موجودی (SKU) را با تخمین و ارزیابی ابعاد و سایر ویژگی‌های بسته‌های تولیدشده مورد بررسی مجدد قرار دهند. شما احتمالا از اینکه تا چه حد ممکن است بتوانید تعداد بسته‌بندی‌ها را بهینه کنید، شگفت‌زده شوید.بسیاری برندها با تعدیل و توجیه منطقی SKU به عنوان یک ابزار تجاری آشنا هستند اما احتمالا نمی‌دانند که آنها می‌توانند از فرآیند مشابهی برای کاهش هزینه‌های عملیات بسته‌بندی استفاده کنند.

گفت‌وگو با یک طراح

از تجربه مصرف‌کننده گرفته تا پایداری و تجارت الکترونیک، سال 2020 بسیاری از گرایش‌های کلیدی در دنیای طراحی بسته‌بندی را تغییر داد یا شتاب بخشید. در بخش نخست این سری از مقالات، گفت‌وگویی خواهیم داشت با Andrew Capper، مدیر هنری آژانس طراحی Echo تا برخی از این تغییرات را باهم بررسی کنیم.

تحقیق جهانی درخصوص مصرف‌کنندگان نمایانگر تغییر در اولویت‌های آنان در انتخاب و برخورد با بسته‌بندی‌های غذایی است

در راستای تاثیرگذاری بیماری کووید19 و تغییر رفتار و اولویت‌های مصرف‌کنندگان سه چالش کلیدی وجود دارد که صنعت تولید غذا و بسته‌بندی در هنگام تعیین استراتژی برای مواجهه با این بیماری، باید آنها را در نظر گیرد. بر پایه تحقیقی که Gurus FMCG انجام داده، این سه چالش به عبارت زیر هستند:

- اعتماد درخصوص ادعاهای تضمین ایمنی کالا

- تضمین ارزش کالا و جلوگیری از استفاده بیش از حد بسته‌بندی

- ادعاها درخصوص پایداری باید قابل اعتماد باشد و به هیچ عنوان گمراه‌کننده نباشد.

 

همزمان با اینکه جنبش ضدپلاستیک در حال درنوردیدن جهان است، بسیاری از خریداران کالاهای بسته‌بندی شده (CPGs) از بسته‌بندی‌های پلاستیکی دوری می‌کند. آیا آنان خریداران را هدایت می‌کنند و یا از آنها پیروی می‌نمایند؟ تحقیقات تخصصی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از صاحبان برند انتظار دارند که به‌طور داوطلبانه بسته‌بندی‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف را با نمونه‌های غیرپلاستیکی جایگزین کنند. اما آیا مصرف‌کنندگان هنوز بسته‌بندی‌های غیرپلاستیکی را ترجیح می‌دهند هنگامی که راجع به بسته‌بندی‌های پایدار بدانند؟ این ممکن است که پرچالش‌ترین سوال برای بازاریابان برند ‌باشد که نیاز دارند تا هنگام تنظیم اهداف پایداری‌شان به آن جواب دهند.

شرکت‌های مرتبط با سلامتی و زیبایی که به دنبال تثبیت یا گسترش فرآیندهای پایداری در روند کاری‌شان هستند باید در هنگام انتخاب شریک تامین‌کننده چرخه مواداولیه‌اش چهار نکته را در نظر داشته باشد.موسس Lush Fresh Handmade در نظر داشت تا این موضوع را ساده کند. آنها شروع به تولید محصولات زیبایی غیرتهاجمی در اواخر دهه 1970 کردند آن هم با اصول شخصی خودشان. به زودی 900 فروشگاه در 49 کشور افتتاح و به فروش این محصول مشغول شدند.برای Lush وفاداری به پایداری و محیط زیست جزو اصول اساسی شرکت شد.