کار همچسبی و چسبندگی اصطلاحات کاربردی در زمانی‌که فرآیند ترشوندگی مورد مطالعه قرار می‌گیرد، می‌باشند. کشش سطحی مایع، انعکاسی از انرژی همچسبی آن می‌باشد نیروهای همچسبی از نیروهای درون مولکولی مایع نشات می‌گیرد. کار همچسبی (WC) به صورت کار لازم جهت جداکردن حجمی از سطح مقطع می‌باشد که با فرمول زیر تعریف می‌شود.

این نوع بسته‌بندی که در سال‌های اخیر برای عرضه انواع گوشت قرمز و سفید، ماهی، پنیر و سوسیس بیش از پیش استفاده می‌شود، نوعی خاص از بسته‌بندی اسکین با کیفیت بسیار بالا با استفاده از فیلم‌های بسته‌بندی خاص است.

تلفیق طراحی با فناوری VR، در 3 تا 5 سال آینده، موضوعی عادی خواهد بود

تمام طول سال، خریداران مشتاقانه به دنبال خریدهای سال نو هستند- بوی نعناع فلفلی و گل همیشه بهار، هدایای درخشان و ناقوس کلیسا. خرده‌فروشان و تولیدکنندگان بهترین تلاششان را برای این رویداد انجام می‌دهند. چه اینکه آنها هر روز، محصولات خود را طراحی مجدد می‌کنند تا بسته‌بندی‌ای افسونگر داشته باشند یا خریداران را غافلگیر کنند، مانند آنچه چه در فروشگاه‌هایی همچون Macy’s و Bloomingdale’s اتفاق می‌افتد و هر سال جادویی جدید برای جلب توجه مشتری و تمرکز او بر فروش را ایجاد می‌کنند.

بزرگترین تغییر قانون نظارتی که در 20سال گذشته بسته‌بندی را تحت‌تاثیر خود قرار داده بود، درنهایت کامل شد. جدول حقایق تغذیه‌ای (NFT)، که بر روی تمام محصولات غذا و نوشیدنی فروخته شده در بازار امریکا دیده می‌شود، تغییر می‌کند و تمام شرکت‌ها با درآمد بیش از 10میلیون دلار، باید تا پیش از جولای 2018، تمام جزییات طرح‌های هنری خود را که دارای NFT هستند با این تغییرات هماهنگ کنند. این چالشی پیچیده به خاطر حجم عظیم کار است و تضمین این‌که تمام طرح‌بندی لیبل‌ها باید دقیقا مطابق با توضیحات FDA باشند.

حدود 2000 سال پیش بقراط به درستی تاکید کرد که «بگذاریم غذای ما داروی ما و داروی ما غذای ما باشد». عبارت غذادارو یا Nutraceutical اولین بار توسط دکتر استفان دفلیک به‌عنوان «محصولاتی که از غذا جداسازی یا خالص‌سازی شده و به‌صورت دارو عرضه می‌شوند و فواید فیزیولوژیکی دارند» مطرح شد. واژه Nutraceutical از ترکیب دو واژه Nutrition به معنی تغذیه و Pharmaceutical به معنی دارویی ایجاد شده است. غذاداروها فرآورده‌های غذایی هستند که مانند دارو فواید سلامتی بخش ازجمله پیشگیری و درمان بیماری‌ها را دارند. ترکیبات شیمیایی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها دو دسته به‌خصوص غذاداروها هستند.

یکی از اجزای مهم در موضوع بسته‌بندی چسب‌ها هستند. چسب‌ها می‌توانند در بسته‌بندی‌ها به شکل چسب‌های مهر و موم‌کننده و آب‌بند، چه برای بستن کارت‌ها و جعبه‌ها (بسته‌بندی‌های بزرگ)، و چه برای بسته‌بندی‌های ظریف و همچنین برچسب‌زنی(Labeling)  استفاده شوند. اما نکته قابل اهمیت اینجاست که ممکن است بهترین پوشش‌ها برای بسته‌بندی انتخاب شوند اما نبود آب‌بندی نهایی که توسط چسب‌ها صورت می‌گیرد، محصول نهایی را در زمان انبارداری، فروش در فروشگاه و حتی زمانی‌که محصول به دست مشتری می‌رسد، غیرقابل استفاده کند و یا از کیفیت حقیقی‌شان بکاهد. بنابراین انتخاب صحیح چسب‌ها متناسب با محیط، شرایط استفاده از آنها و همچنین ویژگی‌های مکانیکی و مقاومتی چسب‌ها، می‌تواند محصول تولید شده را به هدف نهایی‌اش برساند.

نتایج تحقیق انجام شده بر روی ۱۰۰۰ زن از فرهنگ‌های مختلف

زنان چه می‌خواهند؟ سوالی قدیمی که اکنون به یکی از بخش‌های کلیدی در بازاریابی و استراتژی‌های فروش در بسیاری از صنایع ازجمله اسپا و سلامتی تبدیل شده است. Women’s Marketing and Seurat Group بیش از 1000 زن از فرهنگ‌های مختلف را مورد پرسش قرار دادند تا بفهمند که زنان چگونه راجع به محصولات زیبایی و آرایشی می‌اندیشند و خرید می‌کنند. در نتایجی که همین تابستان منتشر شد، نگاهی به تاثیر موبایل در تصمیم‌گیری خرید انداخته شده است، این که مصرف‌کنندگان زن پیش از خرید به چه چیزی فکر می‌کنند، از میان برندهای مختلف چگونه انتخاب می‌کنند و درنهایت اینکه عادت‌های خرید در فروشگاه‌های مختلف چه تفاوت‌هایی دارند.

مطابق با گزارش اخیری که توسط موسسه ملی منابع ظروف PET (NAPCOR; Florence، KY) و موسسه بازیافت‌کنندگان پلاستیک (ARR; Washington، De) منتشر شده است، نرخ بازیافت بطری‌های PET در آمریکا با شیبی ملایم از 31درصد به 1/30درصد در سال 2015 رسید. نرخ سال 2015 نیز نسبت به سال قبل شیب ملایم‌تری داشت که نشان می‌دهد سال به سال در حجم جمع‌آوری بطری PET کاهش به وجود آمده است و البته افزایش در حجم کلی بطری‌های PET موجود برای بازیافت.

 رئولوژی برشی مرکب‌ها

ویسکوزیته و تنش آستانه[1] مرکب چاپ فلکسوگرافی یک ویژگی مهم است که تاثیر زیادی بر روی توزیع، انتقال و کار با مرکب در فرایند چاپ دارد. این خصوصیات باید تحت کنترل قرار بگیرند. جریان مرکب از طریق رول‌های مختلف به سیستم چاپ منتقل می‌شوند و چاپ احتمالی[2] از پلیت چاپ به سطح سوبسترا صورت می‌گیرد. میزان انتقال مرکب توسط یک سری اهرم‌هایی در ماشین چاپ کنترل می‌شوند. ویسکوزیته بهینه به تعداد زیادی پارامتر مثل سرعت چاپ، سوبسترا و ابزار اندازه‌گیری، دما، حلال و ضخامت مورد نیاز مرکب بستگی دارد.

پیش از اینکه تصمیم‌ بگیرید چه فرآیندی را باید برای تولید محصولات غذایی انتخاب کنید، به چالش‌ها و محدودیت‌های بسته‌بندی، فرصت‌ها و هزینه‌های آن توجه کنید. مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای درخواست تامین غذای ایمن بدون به هدر رفتن ارزش‌های غذایی، کیفیت یا طول عمر غذاهایی را دارند که می‌خرند. خوشبختانه بسیاری از روش‌ها برای انجام فرآیندهای غذایی در حال انطباق خود در این مسیر هستند. اما این پیشرفت‌ها در فرآیندهای تولید غذا چگونه الزامات بسته‌بندی محصول را تغییر می‌دهد؟

با دانستن اینکه مشتری علاقه دارد چه چیزی را بر روی بسته‌بندی اولیه و ثانویه محصول شما پیش از اینکه فروشگاه را ترک کند ببیند، می‌توانید از ضررهای هزینه‌بر جلوگیری کنید. اهمیت بسته‌بندی برای هر برندی مشخص است اما متاسفانه این موضوع مانع از اشتباهات میلیون دلاری به خاطر بسته‌های اولیه و ثانویه نشده است. برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه در بسته‌بندی، حیاتی است تا برندها بدانند که عناصر مهم بسته‌بندی برای مصرف‌کنندگان چه چیزهایی هستند پیش از آنکه طراحی‌ها انجام شود و بطری‌ها پر شوند. در این مقاله، نگاهی موشکافانه به عناصری می‌اندازیم که به واقع مهم هستند، آن هم از دیدگاه کسانی که به واقع مهم هستند یعنی مشتری شما.

اجلاس نشان تعالی HSE در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با محوریت های قابل توجه و اساسی مانند ایمنی و سلامت صنایع غذایی، استانداردها، نقش محیط زیست در فرآوری غذا و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از امکانات سالم، مطلوب و کافی، قرار است در 18 اسفندماه امسال برگزار شود. دراین باره مصاحبه ای با دکتر نعیمی دبیر اجرایی اجلاس داشتیم که در ادامه می خوانید:

 

 در گفتار قبلی در شماره 25  روی عدم همخوانی رشد صنعت بسته‌بندی کشور در بحث طراحی ظاهری و جنبه‌های کیفی بسته‌بندی تاکید کردم. همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین دلایل رشد خوب صنعت بسته‌بندی در بحث طراحی ظاهری، تاثیر مستقیم ظاهر بسته‌بندی روی جذب مشتری بیشتر و در نتیجه فروش و سودآوری بالاتر برای کارخانجات است. اما توجه به جنبه‌های کیفی بسته‌بندی چنین تاثیر ملموسی را روی فروش و سودآوری شرکت‌ها ندارد. برای مثال، بهبود کیفیت بسته‌بندی می‌تواند موجب افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی و در نتیجه کاهش برگشت محصولات تاریخ مصرف گذشته شود، منتهی مشکل در اینجاست که فروش بیشتر که ناشی از بهبود وضعیت ظاهری بسته‌بندی است برای کارخانجات ملموس‌تر و جذاب‌تر از برگشتی کمتر است که در نتیجه آن بهبود کیفیت بسته‌بندی حاصل خواهد شد.

  افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های خط تولید

این مقاله به اختلاف و رابطه بین استحکام دوخت گرم و مقاومت دوخت حرارتی[1] و همچنین رابطه بین استحکام دوخت گرم و بهینه‌سازی خط تولید پرکردن می‌پردازد.

 ظروف پلاستیکی غذا و نوشیدنی به صدها شکل موجود هستند و به تولیدکنندگان بسته‌بندی این اجازه را می‌دهند تا از محصولاتشان محافظت کنند همزمان آنها را به شکل‌های خلاقانه‌ای پیش چشم مشتریان بگذارند. پلاستیک به عنوان ماده اولیه بسته‌بندی ارجح برای صنعت غذا و نوشیدنی مطرح است بسیار جلوتر از شیشه، فلز و کاغذ. تقاضا برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی سخت و انعطاف‌پذیر سال به سال افزایش می‌یابد و این به خاطر گرایش بیشتر به ظروف به شکل‌های خلاقانه است که پیشرفت‌های جدید به خصوص حامل‌های نوشیدنی را ممکن ساخته است.