هدف این بخش تهیه فهرست بازبینی طراحان از الزامات پایه‌ای که برای همه درب‌ها صادق است، می‌باشد. در ادامه در خصوص اصول پایه‌ای که بر جزییات و اطلاعات ضروری دلالت می‌کند بحث می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 918

بازی با منحنی‌ها محدودیت‌های مقوا را برای این کار نشان می‌دهد. می‌توانید یک تکه مقوای مسطح را در دست بگیرید و آن را به صورت‌های مختلف انحنا دهید، ولی زمانی که می‌خواهید یک منحنی روی کارتن ایجاد کنید، با حقیقتی غیرقابل انکار مواجه می‌شوید؛ برای هر منحنی، باید یک منحنی معکوس در سمت دیگر داشته باشید. بهترین کارتن‌های منحنی این قانون فیزیکی را به عنوان پایه موفقیت خود استفاده می‌کنند. در اینجا نکات مهمی عنوان شده که موقع ایجاد منحنی در کارتن خود باید به آنها توجه کنید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 984

این مقاله براساس سال‌ها کار و تجربه و تدریس در بخش ارتباطات بازاریابی (از بسته‌بندی تا تبلیغات و دنیای دیجیتال) نوشته شده است. از هیچ منبع خارجی کپی نشده و گواه آن زبان فارسی است اما مطابق با مدل‌های نوین برندینگ و هم سو با رویکرد بازاریابی یکپارچه و منسجم است. این مدل راهبری یکپارچه سازمانی (تفکر و بیان و عملکرد) در چند سال گذشته به عمل درآمده و نتایج ملموس در ایجاد بالاترین بهره‌ورى در مقابل هزینه‌های آن را داشته است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1163

طبیعت، بازار و کاربردهای محصولات چاپی مشخص کننده خصوصیات اصلی مرکب ­های چاپ فلکسوگراف هستند. ارزیابی خصوصیات فیزیکی و فهم چگونگی تاثیر پذیری آنها از اجزایی که در مقیاس زیاد برای فرمولاسیون مرکب استفاده می شود مهم است. فرمولاسیون مرکب ها نیاز به دانشی با جزییات فراوان از خواص شیمیایی و فیزیکی مواد اولیه دارند و اینکه چگونه این پارامترها تاثیر گذار می باشند. جوهرهای چاپ فلکسو گرافی عمدتا به منظور سازگار بودن با طیف وسیعی از مواد چاپ شونده فرموله می شوند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1051

در هفتمین سال مسابقات The Die line Awards به وسیله Neenah Packaging برگزار شد و بهترین طراحی‌ها در بخش بسته‌بندی محصولات مصرفی از سرتاسر دنیا را انتخاب کرد. این یکی از راه‌هایی است که هم به طراحان و هم به جامعه یادآوری می‌کند که خلاقیت در بسته‌بندی بخشی از زندگی و مزه‌هاست. هیات داوران کارشناسانی در زمینه‌هایی همچون بسته‌بندی ساختاری، طراحی، برندینگ و محصولات مصرفی بودند که بسته‌بندی‌ها را در سه بخش اصلی قضاوت کردند: خلاقیت، نوآوری و قابلیت فروش.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1112

هنگامی که صحبت از بسته‌بندی برای محصولات محبوبمان به میان می‌آید، هم برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان این توافق وجود دارد که ایمنی چیزی که ما در برنامه روزانه‌مان مصرف و حمل می‌کنیم، بسیار مهم است. خواه اشعه ایکس، حسگر و ترازو باشد یا سایر ابزارهای بازرسی، تولیدکنندگان به صورت مداوم به خلاقیت‌هایی که می‌تواند محصولاتی ایمن‌تر را روانه بازار کند فکر می‌کنند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 969

شرکت Barton Group خبر از رونمایی محصول انحصاری خود یعنی همان فناوری پاکت‌های ایستاده جدید داد. با به‌کارگیری ماشین ویژه فرم/ فیل/ سیل افقی حرارتی، این منشور سه‌گوش پس از پر و سیل شدن و با چرخشی 90درجه فرم می‌گیرد. فرمی جدید، منحصربه‌فرد و انحصاری با نام STAND UP SQUEEZY STRAW POUCH.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1066

آیا مصرف‌کنندگان بسته‌بندی قهوه را می‌خواهند یا به دنبال قهوه تازه و خوش‌طعم هستند؟ سرنگ‌ها و لیوان‌های فومی، هر دو بسته‌بندی هستند. هر دو را می‌توان در کنار ساحل یافت. سرنگ‌ها خطری واضح و مشهود برای کسانی هستند که به ساحل می‌روند اما در حال حاضر این لیوان‌های فومی هستند که متهم به آلوده‌کردن شن‌های ساحل شده‌اند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 998

مصرف‌کنندگان انتظار دارند تا لوگوی برندهای برتر را بر بالای بسته‌ها ببینند. چنانچه می‌خواهید محصولتان مورد توجه قرار گیرد باید توجه ویژه‌ای به مکان لوگوی شرکتتان بر روی بسته‌بندی محصول داشته باشید. اگرچه دور از عقل است که شرکت را به جای خود محصول برجسته کنید- به‌خصوص در محصولات ویژه با تیراژ محدود- تحقیقات نشان می‌دهد که مکان‌یابی لوگو منجر به ذهن‌سپاری برند در ذهن مصرف‌کننده می‌شود و جایگاه بالای لوگو ایجاد حس مثبت نسبت به برتری و تقدم برند را در پی دارد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1115

همگام با تحول تکنولوژی و تولید محصولات جدید، متاسفانه سرانه ضایعات و آسیب به محیط‌زیست و زندگی ما افزایش یافته است. زباله‌های پلاستیکی یکی از بزرگترین معضلات زیست‌محیطی جهان امروز است که به دلایل مختلف ازجمله قیمت ارزان به‌طور چشمگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق آمار جهانی روزانه 5/۳میلیون تن زباله در سراسر دنیا تولید می‌شود که 32درصد آن را مواد پلاستیکی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که کیسه‌های پلاستیکی به تنهایی 7درصد این حجم زباله‌ها را شامل می‌شوند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1241

چند سال پیش، درخصوص ارسال کالاها به منزل مقاله نوشتم، از کودکی‌ام در ولز شمالی جایی که پول اندکی از تحویل خانه به خانه روزنامه به دست می‌آوردم. در حقیقت، کودکان پیش از هزاره سوم در آمریکا، همگی از روش تقریبا مشابهی در ارسال بهره می‌بردند. اگرچه مدت‌هاست که ما با تحویل روزنامه و شیر در درب منازل خداحافظی کرده‌ایم، اما خوشبختانه راحتی خرید آنلاین جایگزین آن شده است و تحویل درب منزل از این طریق گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1072

پیش از اینکه طرح بسته‌بندی یا فرآیند بسته‌بندی یک ابزار یا وسیله پزشکی را تایید کنید، باید به مشق شب‌هایتان مراجعه نمایید. «شما باید بدانید که چه چیزهایی حیاتی هستند سپس پی‌ریزی مناسب را انجام دهید.» Scott Levy، مهندس ارشد بسته‌بندی در شرکت DDL، آزمایشگاه تستی که در بحث طراحی بسته‌بندی فعالیت می‌کند، ادامه می‌دهد: «چنانچه شرکت شما به فروش ابزارهای پزشکی استریل مشغول است، هدف شما باید طراحی سیستم محافظ استریل و جلوگیری از نفود به این سیستم باشد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1153

قصد داشتم مدیران را متوجه اهمیت ستون ارتباطات موثر و منسجم بکنم تا شاید الهامی برای توسعه بازار به آنها بدهد اما بعد از یک تجربه واقعی دریافتم که نوشتن داستان‌ها و تجربه‌هایم از دید خریدار اما به زبان کارشناس بازار نتیجه بهتری دارد. چیزی که در این فرآیند توجهم را جلب کرد این بود: تجربه خرید چند قابلمه که انگار تمام قصه تولید تا مصرف امروزی را دربرمی‌گیرد و علی‌رغم شناسایی بسیاری از نیازهای خریدار امروزی، تولید کیفی و بهبود مستمر، مهم‌ترین مزایا به شکل مناسبی در اختیار خریدار قرار نمی‌گیرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1020

به‌دلیل تغییر در سبک زندگی مصرف‌کنندگان و پیشرفت علم مواد، بسته‌بندی مواد غذایی نیز به‌نوبه خود در حال توسعه و پیشرفت است. در اقتصاد جهانی امروزی، بسته‌بندی نه‌تنها به‌عنوان عاملی ضروری برای توزیع و نگهداری مواد غذایی تلقی می‌شود بلکه به‌عنوان عامل آسان‌کننده عرضه به مصرف‌کنندگان و نیز عامل برقراری ارتباط بین محصول و مصرف‌کننده به‌شمار می‌آید. با چنین عملکرد مهمی، بسته‌بندی به سومین صنعت جهان تبدیل شده است به‌طوری‌که صنعت بسته‌بندی 2درصد تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 974

چاپ فلکسوگرافی مناسب برای چاپ بر روی سطوح پوشش داده شده و نشده اعم از کاغذ، مقوا، مواد متخلخل و غیرمتخلل و سطوح متالایز شده است. چاپ فلکسوگرافی به‌عنوان چاپ اختصاصی برای پلاستیک‌ها می‌باشد که در صنعت بسته‌بندی به‌عنوان پرکاربردترین تکنولوژی چاپ مطرح می‌باشد. که ارزش اقتصادی و کیفیت چاپ آن رونق این تکنولوژی را روز به روز بیشتر کرده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 909