تا سال 2020 تمام بسته‌بندی‌های پلاستیکی در اتحادیه اروپا باید قابل بازیافت یا استفاده مجدد باشند. اما نکته مهم برای دستیابی به این هدف در جزییات نهفته است. بسته‌بندی‌های منعطف تولیدشده از مواداولیه تک‌ماده‌ای (mono materials) برای دستیابی به این هدف به سرعت در حال گسترش هستند. در حقیقت درآخرین نمایشگاه K Show، به‌عنوان برشی از صنعت پلاستیک، مشخص شد حرکتی بزرگ به سمت تسهیل‌سازی (و به‌ویژه سطوح تولیدشده از پلی‌الفین تنها) از سال 2016 آغاز شده است. Elisabeth Skoda در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه شرکت‌ها خود را برای چالش تک‌ماده‌‌‌ای‌ها آماده می‌کنند.

 

پروتکل‌های ایمنی در حال حاضر هم برای بسته‌بندی‌های غذایی موجود هستند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از آن‌ها برای آنالیز و کم کرن ریسک COVID-19 استفاده کنیم. مقالات بسیاری در طول این اپیدمی با تمرکز بر خرید ایمن از فروشگاه‌های غذایی یا خواروبارفروشی نوشته شده است. کارشناسان به نظر می‌رسد که اضطراب مصرف‌کنندگان درخصوص ایمنی و امنیت خوراکی‌های خام، فرآیند شده و نیز پخته را کاهش داده اند. با این وجود برخی از کارشناسان پزشکی معتقدند که ریسک ناشی از تماس دست انسان با بسته‌بندی مواد غذایی ارزش بحث و اظهارنظر را دارد.

طراحی خلاقانه محصول

همیشه به مردم گفته می‌شود که هیچگاه از روی جلد یک کتاب راجع به محتویاتش قضاوت نکنید اما متخصصین بسته‌بندی و تولیدکنندگان و خرده‌فروشان هرگونه کالایی که درون لباس بسته‌بندی به فروش می‌رسد، از خریداران می‌خواهند که این گفته و سنت را نادیده بگیرند. بازرگانان امیدوارند که مصرف‌کنندگان نه‌تنها محصولاتشان را از روی بسته‌بندی‌شان قضاوت کنند، کاری می‌کنند که بسته‌بندی‌ها بتوانند عامل تاثیری مهم بر خریدار باشند چراکه در تصمیم‌گیری‌ها نقشی اساسی دارند.

نتایج یک تحقیق نشان داد:
تمایل یا عدم تمایل به بسته‌بندی‌های پلاستیکی، متناسب با سن یا درآمد خانوار متفاوت است

با افزایش نگرانی‌ها نسبت به امنیت غذا و محیط‌زیست، بسته‌بندی‌‌های پلاستیکی برای غذاهای تازه، مزیت‌ها و مضرات خود را بیش از پیش نمایان کرده‌اند. علاوه بر این، نیاز مصرف‌کنندگان برای راحتی، پاسخ به این پرسش را پیچیده‌تر کرده است. انتظارات بی‌شمار مصرف‌کنندگان این سوال را نیز به وجود آورده است که حقیقتا مصرف‌کنندگان درموضوع بسته‌بندی به چه چیز نیاز دارند؟

 

برداشت نخست را باید جدی گرفت و برای بسیاری از برندها، این موضوع اهمیت بسیاری بر بسته‌بندی محصولات دارد. مانند تمام اشکال بازاریابی بنا به سلیقه و خواسته مشتریان، جهت و روش‌ها تغییر می‌یابند همانند میل به بسته‌بندی‌های پایدار.

این فیلم نیاز به درب‌های صدفی را از بین می‌برد

خواسته‌‌ها و گرایشات مصرف‌کنندگان به‌طور مستمر در حال تغییر است. کانورترها برای این‌که رشدکنند و موفق باشند، احتیاج دارند تا راه‌کارهایی در بخش لیبل و بسته‌بندی ارایه دهند که حاوی نکاتی جدید در عملکرد، راندمان و جذابیت‌های ظاهری باشند در حالی که همزمان به نیازهای بخش‌‌های جدید و در حال ظهور توجه کافی کرده باشند. یکی از این تحولات در بخش بسته‌بندی مواد غذایی، سیستم جدید سیل حرارتی قابل دربندی است که جذابیت تصویری، بهبود عملکرد و راحتی را همراه با مزیت‌های اقتصادی و پایداری دارا است.

مهاجرت مرکب در بسته‌های موادغذایی، موضوعی چالش‌برانگیز است

 در هنگام صحبت درخصوص تصمیم‌گیری برای مرکب‌‌های ویژه بازار لیبل‌ها و بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، این سوال پیش می‌آید که بهترین گزینه کدام است؟ فلکسوگرافی یا دیجیتال، فرآیندهای کلیدی هستند که نیاز به توجه دارند.در سال‌‌های اخیر، هزینه چاپ دیجیتال کاهش یافته است. در حقیقت در این مدت به خاطر قابلیت کار سفارشی آن هم در چاپ‌های دور کم، برای کانورترهای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و لیبل‌ها، جذاب‌تر از گذشته شده اند. اما موضوع در واقع چیزی بیشتر از اینهاست. چندین عامل کلیدی برای رشد زیاد چاپ دیجیتال در این بخش از بازار وجود دارد.

نقش لیبل‌ها در چرخه تامین و توزیع کالا

 

 لیبل‌زنی در چرخه توزیع، اساس این تجارت را تغییر خواهد داد. بیش از 800 متخصص در فرآیند تولید و فروش و فناوری اطلاعات (IT) از 32 کشور جهان در تحقیقی که توسط Loftware درخصوص «5 گرایش عمده در لیبل‌زنی» انجام شد، شرکت کردند. نتایج نشان داد که تغییر در لیبل‌زنی چرخه توزیع جهانی در حد بالایی بوده است. چرخه‌های توزیع و راهکارهایی که برای مدیریت آن‌ها استفاده می‌شود، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده‌اند چراکه تجارت روزبه‌روز  جهانی‌تر و وابسته‌تر می‌شود. به همین خاطر بسیار ضروری است تا درک و اندازه‌گیری کنید که لیبلینگ تا چه حد تاثیر استراتژیک بر چرخه تامین و توزیع و رشد تجاری شرکت شما دارد.

 چنانچه شما  و تیمتان بخواهید یک روش لیبل زنی را برای محصول جدید شرکتتان انتخاب کنید یا این‌که در حال برندسازی مجدد بسته‌بندی فعلی‌تان باشید، باید به لیبل شرینک اسلیو هم نظر داشته باشید. برای آن‌هایی که تا پیش از این هرگز از لیبل‌های شرینک اسلیو  استفاده نکرده‌اند باید گفت که این لیبل مزیت‌های زیادی دارد. آن‌ها می‌توانند تاثیر برند شما را افزایش دهند و رنگ‌های جذاب و درخشان و نیز طرح‌های عالی را به چهره محصولتان بیافزایند چراکه بیشترین سطح پوشش را نسبت به سایر لیبل‌ها دارا هستند. علاوه بر این، دیگر مشکل لیبل‌زنی بطری با طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد نخواهید داشت چراکه این نوع لیبل به خوبی بر روی ظروفی با طراحی‌های پیچیده نیز کار می‌کند. شما باید مطمئن باشید که لیبل شرینک  اسلیو بهترین گزینه برای برندتان است. بهترین راه برای دریافت این موضوع این است که لیبل‌هایتان را با یک تونل شرینک واقعی قبل از تصمیم نهایی آزمایش کنید. در ادامه مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم که چرا باید نمونه اولیه و آزمایشی لیبل اسلیو بر روی محصولتان را تولید کنید.

مسابقه بسته بندی کشور آلمان به طور سالانه برگزار می شود. مسابقه سال 2018 را در دو بخش برای شما منتشر می کنیم.

این موضوعات از روی تعداد مقالات خوانده شده در اینترنت انتخاب شده‌اند

 

درج تاریخ مصرف بر روی لیبل، مواد پایدار جدید بسته‌بندی و نگرانی‌های ادامه‌دار درخصوص مواد شیمیایی موجود در بسته‌بندی، داغ‌ترین موضوعات در چند ماه اخیر صنعت بسته‌بندی در جهان بودند. بر پایه تعداد کل صفحه‌های بازدید شده در اجتماع بسته‌‌بندی در سرتاسر دنیا، موضوعات مرتبط با بسته‌بندی صنایع غذایی بیشترین خواننده را داشتند. سه اولویت اصلی در این خصوص را به ترتیب در این مقاله بررسی می‌کنیم.

آیا باید از چنین روندی پشتیبانی کرد؟

 

همزمان با برگزاری کنفرانس Plastic Health جایی که محققان اعلام کردند میکروپلاستیک‌ها عامل تسریع مرگ سلولی هستند و می‌توانند به صورت بالقوه به سیستم ایمنی ما آسیب بزنند، CocaCola نخستین نمونه بطری‌های تولیدشده از پلاستیک‌های بازیابی شده از ضایعات دریایی، AKA و زباله‌های اقیانوس‌ها را به بازار معرفی کرد. نکته طنز در اینجاست که کوکاکولا، آلوده‌کننده‌ترین تولیدکننده دریاها، معتقد است زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها روزی به منبع اصلی تولید مجدد بسته‌بندی‌های نوشیدنی‌هایش تبدیل خواهند شد. این عذرخواهی ضمنی دیرهنگام، ممکن است منجر به راهکاری سبز در این صنعت شود.

 

چندی قبل هنگام بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی و اسباب بازی در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی ها ، با طرح های غیر استاندارد و بی کیفیتی مواجه و متوجه شدم تولید کنندگانی در این صنعت هستند که براهمیت و حساسیت بسته مناسب برای اسباب بازی آگاه نیستند و از بسته بندی مناسب با کیفیت محصولاتشان استفاده نمیکنند ، لذا توان رقابت با محصولات در بسته بندی های با کیفیت را هم ندارند ، از این رو با ارائه این مطلب ، برآن شدم تا تعدادی روشهای بسته بندی موفق و زیست سازگار نوین در صنعت اسباب بازی را معرفی کنم شاید از این تولیدکنندگان را بر اهمیت بسته بندی اسباب بازی آگاه سازم .

 

 

صنعت چاپ روز دنیا، خطوط رجیستری قدیمی را به دست فراموشی سپرده است و به جای آن از سیستم ACR استفاده می کند. ACR ایده‌ای بسیار ساده و درعین حال به شدت هوشمندانه دارد. درACR  که برآمده از عبارت Automatic Camera Register  است، به جای خطوط از نقطه و به جای کنترل خطاپذیر انسانی از چشم خطاناپذیر ماشینی استفاده می‌شود.

 

دنیای ما با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و بازارهای مصرفی نیز همگام با آن پیش می‌روند. فاصله بین بازار و منزل مصرف‌کننده به‌ طرز شگفت‌انگیزی در سال‌های گذشته کمتر شده است آن هم به خاطر فضاهای فروش آنلاینی که در آینده همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهند داد. خریداران می‌توانند به سادگی انتخاب، سفارش و خرید کالاهای مختلف از سرتاسر جهان را انجام دهند و آن را مستقیم درب منزل تحویل بگیرند.