اگر می‌خواهید با تولیدات‌تان و استراتژی‌های بسته‌بندی، به حداکثر بهره‌وری دست پیدا کنید، تنها اعمال یک طرز تفکر تاکتیکی روزمره کافی نیست. این نگرش کوتاه‌مدت تنها به شما در انجام وظایف روزانه و رسیدگی به اهداف پروژه کمک خواهد کرد. اما به‌ویژه در سال ۲۰۱۸، برای دستیابی به موفقیت‌های سازمانی درازمدت و دستیابی به کارآیی‌هایی که تاثیر پایدار بر روی جمع کل درآمد شرکت و رشد دارند، باید رویکرد کنشگرایانه‌تری را اتخاذ نمود.

بسته بندی هایی که بچه‌ها می‌خواهند و بزرگسالان می‌خرند

  متوجه شده‌ام که خوراکی‌های پاکیزه و و غذاهای اسنک مناسب بچه‌ها، بیشتر و بیشتر بازار را غرق می‌کند، شخصا فکر می‌کنم این عالی است. به‌عنوان یک مادر پر مشغله، می‌دانم که بسیاری از والدین از داشتن این نوع غذاهای آماده در دسترس استقبال می‌کنند و البته بچه‌ها هم همینطور. من در مورد استراتژی‌های بسته‌بندی برای مصرف‌کنندگان بالغ زیاد می‌نویسم، اما درباره بچه‌ها چطور؟

تاثیر لیبل‌زنی زنجیره تامین بر کسب‌وکار و تجارت

 

بیش از ۸۰۰ کارشناس زنجیره تامین و فناوری اطلاعات از ۳۲ کشور، در چهارمین برآورد سالیانه "۵ گرایش برتر در لیبلینگ شرکت‌های اقتصادی، که توسط Loftware اجرا شد شرکت کردند. نتایج، پنج تغییر قابل توجه در تجارت را نشان می‌دهد که زنجیره تامین جهانی را تا حد بی‌سابقه‌ای تحت تاثیر قرار داده‌اند. به میزانی که روابط تجاری‌ها، جهانی‌تر و همبسته‌تر می‌شوند، زنجیره‌های تامین و راه‌حل‌های مورد استفاده در مدیریت آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که شناسایی، درک و ارزیابی چگونگی تاثیر استراتژیک تجارت بر زنجیره تامین و رشد تجارت شرکت‌تان، یک امر مهم و حیاتی به حساب می‌آید.

در این نوشتار با Pietro Lironi، مدیر Assografici – موسسه ملی صنعت گرافیک و مقوای ایتالیا- بخشی که در پی ایجاد تغییرات مثبت در صنعت تولید کاغذ است، گفت‌وگویی داشته‌ایم. صنعت گرافیک کماکان به مبارزه ادامه خواهد داد حتی در شرایطی که هیچ کمبودی برای ایده‌های جذاب وجود ندارد.

هنر بسته بندی: شرکت ESKO همراه با شرکت‌های خواهرش Pantone، X-Rite و AVT به تازگی نتایج تحقیقی با نام «بسته‌بندی و خریداران دیجیتالی: تلاقی انتظارات در غذا و نوشیدنی» را منتشر کرده‌اند که نیازها و درخواست‌های خریداران بسته‌بندی غذا و نوشیدنی را پررنگ کرده است.

امروز محل فروش کالاهای مصرفی با انواع کالاها اشباع شده است و بسیاری از آن‌ها در دیگری ترکیب شده‌اند و به نوعی در دریای انتخاب مشتریان غرق می‌شوند. به همین علت برای تولیدکنندگان بسیار مهم است تا محصولاتشان را به گونه‌ای متفاوت از بقیه به نمایش بگذارند و بسیاری نیز به دنبال خلاقیت‌هایی هستند تا در دنیای بسته‌بندی بتواند محصولاتشان را بفروشد.

یکی از علت‌های ممنوعیت تبلیغات داروهای فروش با نسخه در تلویزیون، ایجاد نیاز مصنوعی در مصرف‌کنندگان است

 

موسسه دارویی امریکا (AMA) خبر از ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی برای مصرف داروهای فروش با نسخه داد. میلیون‌ها بیننده برنامه  Superbowl، می‌نگرند که چگونه شخصیت مشهور برنامه، به راهکارهای عجیبی برای درمان قارچ ناخن اشاره می‌کند. این برنامه تبلیغی 2000 بار در تلویزیون پخش شده است. AMA که در حدود 200هزار پزشک را در هر ایالت تحت پوشش خود دارد می‌گوید که ازدیاد این تبلیغات، ایجاد نیاز برای خرید داروهای گرانقیمت را تشدید کرده است. در ادامه به 6 علتی که این موسسه به لزوم جلوگیری از تبلیغات تلویزیونی می‌پردازد اشاره می‌شود:

طراحی جدید بسته‌بندی رنگ مو با هدف انتقال پیام‌های جدید

بانوان از سال 1965 که رنگ موی Nice’s Easy به بازار آمد، به آن برای تغییر حال و هوای ظاهر خود اعتماد داشتند. به تازگی Coty، مالک برند، به این نتیجه رسید که وقت آن است تا محصول و بسته‌بندی آن نیز تغییراتی در ظاهر خود بدهند. Clairol تغییرات را آغاز کرد. تغییراتی که شامل بو، فرمول، نرم‌کنندگی و سایر جنبه‌ها می‌شد تا مزیت‌ها و جذابیت‌های بیشتری را برای مصرف‌کننده به ارمغان آورد. بنا به گفته‌های Angela Hall، مدیر هنری و طراحی شرکت، «منطقی بود که تغییرات درونی با طراحی مجدد بیرونی هماهنگ شود- بسته‌بندی.» بسته‌بندی باید نمایانگر و منعکس‌کننده تمام تغییرات بزرگی که برای Nice’n Easy اتفاق افتاده، می‌بود. به همین خاطر بلافاصله توسط مشتریان به‌عنوان محصولی جدید مورد شناسایی قرار گرفت.

 همانطور که در شماره های گذشته بیان کردیم، یکی از عمده ضعف‌های چسب‌های گرماذوب، عدم تشکیل شبکه‌‌های پلیمری است. در حالی‌که اگر پلیمر‌های پایه این چسب‌ها (که ترموپلاستیک هستند و تشکیل شبکه پلیمری نمی‌دهند) با پلیمر‌های ترموست جایگزین شوند، خواص و مقاومت‌‌های این چسب‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته و با درصد اطمینان بالاتری می‌توان آنها را اعمال نمود. حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان در چسب‌های گرماذوب، اتصالات عرضی ایجاد کرد در حالی‌که چسب در هنگام حرارت دیدن درون دستگاه و در زمان اعمال چسب درون نازل، دچار ایجاد اتصالات عرضی نشود تا دو ویژگی اصلی چسب‌های گرماذوب یعنی ترکنندگی سطوح و قابلیت اعمال چسب گرماذوب به شکل مذاب را داشته باشیم و در عین حال از خواص شبکه‌ای شدن پلیمرها نیز بهره‌مند شویم؟ موضوع این مقاله به معرفی چسب‌های واکنش‌پذیر گرماذوب اختصاص دارد و سعی داریم تا نحوه عملکرد این چسب‌ها (نحوه شبکه‌ای شدن) و مزیت‌هایی که به دنبال دارند را بیان کنیم.

لیبل‌های پایدار، اقتصاد پایدار

پایداری (Sustainability) به نکته‌ای بسیار مهم تبدیل شده است. تعداد روزافزون مصرف‌کنندگان، به‌خصوص مصرف‌کنندگان جوان، به این فکر می‌کنند که خریدشان چه تاثیری بر محیط‌زیست خواهد گذاشت. ایده کلی درخصوص «اثر کربنی» همچنین تمایل به استفاده از مواد اولیه بازیافت شده یا بازیافت‌پذیر، بیش از پیش به موضوعی شخصی تبدیل شده است. تهیه و تولیدکنندگان لیبل نیز این موضوع را درک کرده‌اند. بر پایه آخرین تحقیق انجام شده توسط X-Rite Packaging، 81درصد از کانورترها می‌گویند که پایداری موضوعی مهم است. با این وجود کانورترها باید عوامل بسیاری ازجمله هزینه و عملکرد  را در محاسبات خود در نظر بگیرند، به‌خصوص در هنگام تصمیم‌گیری برای این‌که باید از چه ماده اولیه‌ای برای لیبل‌هایشان استفاده کنند. چالش‌ها از اینجا آغاز می‌شود: چگونه تولیدکننده لیبل می‌تواند لیبلی را تولید کند که هم کیفیت و عملکرد سفارش‌دهنده را تامین کند و هم دغدغه‌های روزافزون مصرف‌کنندگان درخصوص پایداری را جامه عمل بپوشاند. مهم‌تر این‌که چگونه هزینه‌ها را در این شرایط کنترل کند.

 تجهیزات و سیستم های حمل‌ونقلی می‌توانند تمام تلاش‌های یک مجموعه برای تولید محصولات باکیفیت را با موفقیت به سرانجام برسانند. اما عدم استفاده از بسته‌بندی‌های صحیح و همچنین چیدمان درست منجر به تخریب محصولات شده و در پی آن ضررهای مالی هنگفتی به مجموعه تولیدی وارد خواهد کرد. یکی از ابزارهای مرسوم پالت‌ها هستند که امکان جابه‌جایی حجم زیادی از بار مورد نظر را فراهم می‌کنند. اما ریزش بسته‌ها و کیسه‌ها از روی پالت‌ها در طول یک سال خسارت‌های زیادی را به مجموعه‌ها وارد می‌کند. از این‌رو راه‌حل‌های مختلفی برای عدم ریزش محصولات از روی پالت‌ها در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها استفاده از چسب برای تثبیت بسته‌ها و یکپارچه‌سازی پالت‌ها است.

برای ارایه یک محصول در بازار و تضمین موفقیت آن، باید از تیم‌های حرفه‌ای برای انجام تحقیقات موثر استفاده کنید.

امریکایی‌ها عاشق آب بسته‌بندی‌شده هستند با مصرف سالانه 7/13میلیارد گالن در سال، که البته جایگزین بهتری برای سودا به حساب می‌آید، اما به هر حال صحبت از میلیون‌ها عدد بطری پلاستیکی است. در سطح جهان نیز میلیون‌ها بطری در هر ثانیه فروخته می‌شود که بخش اعظم آن‌ها ساخته شده از پلاستیک هستند. فراتر از مسایل مربوط به بازیافت، پلاستیک مشکل دیگری را نیز با خود به همراه می‌آورد و آن استفاده از منابع غیرتجدیدشونده مانند نفت خام است که استخراج می‌شود و در یک لحظه نیز مصرف می‌شود.

شش‌ دامی که در انتخاب این پاکت‌ها نباید در دام آن‌ها بیافتید

Glenroy بیش از 50 سال است که به‌عنوان تولیدکننده بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر در جهان فعالیت می‌کند. این شرکت دراین مقاله به 6 دامی که در هنگام انتخاب پاکت‌های ایستاده نباید در دام آن‌ها افتاد، اشاره می‌کند.

 

در ادامه مطالب ارایه‌شده در شماره پیشین در ارتباط با روند بسته‌بندی، این مقاله با موضوع بسته‌بندی تعدیل‌یافته ادامه خواهد یافت. بیش از 35سال است که برای بسته‌بندی محصولات تازه (میوه‌ها و سبزی‌ها) از فیلم‌ها یا پوشش‌های پلیمری استفاده شده که ازجمله مزایای کاربرد آن‌ها جلوگیری از دست دادن رطوبت محصول، محافظت پوست میوه در برابر ساییدگی و همچنین کاهش ریسک آلوده شدن محصول در طی فرآیند حمل‌ونقل و بازاررسانی است. علاوه بر این پوشش‌ها مانند سدی از عبور آلودگی از یک محصول به محصول دیگر جلوگیری می‌کنند.