گرایش ها و پیشرفت ها در صنعت بسته بندی به خصوص در دهه اخیر سرعتی باور نکردنی یافته است. دشوار است که بتوان گفت  این گرایش های تازه و نیازهای جدید بازار بوده اند که پیشرفت ها را موجب شده اند یا پیشرفت های به وجود آمده توانسته  نیازها و سلیقه های تازه و گوناگون را ارضا کند. نتیجه اما این شده که بسته بندی زیر چندین ذره بین قرار گرفته است. ذره بین هایی که نه تنها تعداد آنها در گذشته کم تر بود بلکه درشت نماییشان نیز کوچک تر می نمود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2143

مشتری‌ای که برای برند شهادت می‌دهد بهترین دوست و حامی برند شماست. طبق تحقیقات مجله Harvard Business Review، این دسته از مشتریان 13درصد بیش از حد متوسط خریداران دیگربرای کالا وقت صرف کرده و به اندازه 45درصد میزان وجهی که صرف می‌کنند را هم تبلیع می‌کنند یعنی در عمل آن را به عرضه‌کننده بازمی گردانند، زیرا افزایش این گروه از مشتریان به اصطلاح تاثیرگذار روی برند، باعث شده شرکت‌ها تا حدی متقاعد شوند که وجود این دسته از مشترین باعث افزایش توان فعالیت‌های بازاریابی آنان می شود

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1933

در شماره قبل به روش‌های آماده‌سازی محصولات آماده خوردن پرداختیم، در ادامه به روش بسته‌بندی و ضدعفونی این محصولات خواهیم پرداخت. محصولات آماده خوردن به دلیل این‌که دیگر شرایط طبیعی خود را ندارند باید الزاما بسته‌بندی شده و در دمای پایین نگهداری شوند تا قابل عرضه به بازار باشند. روش بسته‌بندی رایج این محصولات بسته‌بندی با اتمسفر تعدیل یافته است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2034

مسابقه بسته‌بندی آلمان را شاید بتوان با اعتبارترین مسابقه بسته‌بندی در اروپا دانست. سالی یک بار بهترین و خلاقانه‌ترین گزینه‌ها از سرتاسر کشور جمع‌آوری می‌شوند.با پشتیبانی وزارت فدرال اقتصاد و فناوری، پنل هیات داوران مستقل متشکل از کارشناسانی از صنعت، تحقیقات، آموزش و رسانه های تجاری تشکیل می‌شوند و برندگان را در 5 بخش انتخاب می‌کنند. علاوه بر این جایزه استعداد جوان نیز در صورت شایستگی در هر بخش اهدا می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2013

محصول ارتقایافته در بخش گازربایی وکیومی برای آبمیوه و سایر نوشیدنی‌ها، توانسته خود را به خوبی در بازار تثبیت کند و مصرف‌کنندگان خود را نسبت به داشتن تولید بدون دردسر، آرام و قابل اطمینان و نیز پرکنی نوشیدنی باکیفیت بالا مطمئن کند. در حین دوره کنترل تولید و برنامه‌ریزی سیستم جدید، نتایج جالبی به دست آمد که به‌عنوان بخشی از مقاله زیر ارایه می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1888

این حقیقت است که بر روی کاغذ، بسیاری چیزها عالی به نظر می‌رسند. با این وجود در پایان، طراحی بطری باید در 3 وجه راضی‌کننده به چشم آید.واقعی‌سازی تصویر و داشتن تصاویر سه‌بعدی زنده به شما نخستین تاثیر کلی اینکه بطری بعدا به چه شکل به نظر خواهد آمد را می‌دهد. تجسم‌های گوناگونی از طراحی، رنگ و متغیرهای تزیین به شما کاربردهای ممکن و قابل اجرا از نگرشتان را به شما نشان می‌دهد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2467

در سال‌های اخیر بین کالاهای مصرفی آرایشی و بهداشتی و عطر، محصولات آرایشی با رشد ثابت در بخش پوستی آرایشی، رشد سریعی داشته و فروش بسته‌بندی آرایشی تقریبا 6/13 میلیارد دلار در سال 2004 برآورد شده که بیانگر رشد 10درصدی در سال 2003 است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2009 با رشد نرخ سالانه 4/6درصد به 5/18میلیارد دلار برسد. بسته‌بندی پلاستیکی حدود دو سوم فروش بسته‌بندی آرایشی بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد و بقیه را که حدود 15درصد است بسته‌بندی فلزی و شیشه‌ای شامل می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1948

از بسته‌بندی مواد غذایی انتظارات زیادی می‌رود؛ شاید بیشتر از بسته‌بندی سایر محصولات غیرخوراکی. این انتظارات را می‌توان به‌صورت کلی به دو دسته عمومی یا ضروری و اختصاصی تقسیم کرد. ویژگی‌های عمومی یا ضروری همان نکات ایمنی و بهداشتی عمومی هستند که تحت کنترل متخصصین تولید و نظارت سازمان‌های استاندارد و بهداشت است. اما ویژگی‌ها اختصاصی‌اند که تفاوت ایجاد می‌کنند؛ حتی بین دو محصول با کیفیت تولید مشابه!

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2170

...مثال‌های داده شده همگی برای پررنگ کردن نیاز به توجه نسبت به دو موضوع مهم است: بسته‌بندی چگونه و توسط چه کسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این موضوع در هنگام طراحی درب‌های مناسب و راحت برای بسته‌بندی باید مورد توجه قرار گیرد. شرایط منطقی مصرف باید لحاظ شود به‌عنوان مثال اینکه بسته چگونه باید در حمام و در میان دستان خیس باز شود؟ چنانچه محصول شامپو یا ژل حمام باشد، درب باید بدون نیاز به خواندن دستورالعمل‌ها، به سادگی باز شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1533

نگرانی و عدم اطمینان عامه مردم از کیفیت منابع آب زیرزمینی و شبکه توزیع شهری، بسیاری از آنان را به استفاده از آب بسته‌بندی ترغیب کرده است. مصرف آب بسته‌بندی در برخی از کشورهای دنیا جزء اولویت‌های مهم به‌شمار می‌رود که این امر حاکی از اهمیت موضوع استفاده بهینه از آب زیرزمینی برای مدیریت منابع آب، صرفه‌جویی در هزینه و انرژی، از طریق جایگزین کردن روش‌های قدیمی و سنتی تامین و توزیع آب شرب با آب بسته‌بندی شده است.پیمان فروهر، دبیر انجمن آب‌های آشامیدنی و معدنی ازجمله مدیرانی است که علاوه بر انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و کسب تجارب در این زمینه، توانسته ارتباط خوبی و غیرقابل انکاری با اصحاب رسانه و خبرنگاران ایجاد کند و در امر اطلاع‌رسانی بسته‌بندی آب و مسایل و مشکلات مربوط به آن، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. در ادامه متن گفت‌وگو با او را می‌خوانید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2308

سيستم رديابي چشم طراحي شده است تا درجه شناخت و جذب خريدار را نسبت به بسته نشان دهد و به توليدكنندگان براي يافتن بازار بهتر براي كالاهايشان كمك كند.معرفي بسته‌بندي‌هاي آماده فروش (RRP) منجر به فكر دوباره درخصوص نمايش نام‌هاي تجاري و محصولات آماده فروش شد. براي بررسي و ارتقا RRP صاحبان نام تجاري نياز داشتند تا دريابند كه بسته‌بندي و نمايش محصول آنها در قفسه فروشگاه بر لحظه تصميم‌گيري خريد تاثير مي‌گذارد. فناوري رديابي چشم اين امكان را فراهم كرده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1420

پروفسور Alan Maryon-Davis از كالج سلطنتي لندن، نخستين بار در سال 1983 سخنراني را درخصوص ليبل‌هاي بسته‌بندي ايراد كرد كه اكنون در انگلستان به يك واقعيت تبديل شده است. بر پايه گفته‌هاي دولت انگلستان، بيش از 60 درصد از غذايي كه در اين كشور فروخته مي‌شود به زودي با ليبل‌هايي تزيين خواهد شد كه لوزوي‌شكل هستند و از رنگ‌هاي چرا‌غ‌هاي راهنمايي براي هشدار در مورد چربي، نمك، چربي‌هاي اشباع و شكر موجود در محصول استفاده مي‌كنند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1352

رنگ: اثرگذارترین عنصر جاذب بسته‌بندی از نظر بصری و در دید اول رنگ آن است. رنگ باید در بسته‌بندی صنایع‌دستی در عین جذاب و زیبا بودن با هویت محصول فرهنگی داخل آن تناسب داشته و رنگ نوشته‌ها و دیگر عناصر باید در رنگ حاکم بسته خود را نشان دهد. توجه به رنگ مورد پسند فرهنگ کشورهای مقصد صادرات صنایع‌دستی حایز اهمیت است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1354

مواد بسته‌بندی‌ محافظ فيزيکي محصول بوده و با ايجاد شرايط فيزيکوشيميايي مناسب منجر به افزايش زمان ماندگاري مواد غذايي می‌شود. بسته‌بندی‌‌های تهيه شده از پليمرهاي زيستي می‌توانند سدي در برابر رطوبت، بخار آب، گازها و مواد محلول باشند و نيز وسيله‌اي مناسب براي افزودن طيف گسترده‌اي از افزودني‌ها مانند ترکيبات ضدقارچي، آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدميکروب‌ها، رنگ‌ها و ساير ترکيبات غذايي. مزيت اصلي آنها نسبت به مواد پليمری مصنوعي زيست تخریب‌پذیر بودن آنهاست.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1343

چسب‌های پروتئینی زیست تخریب‌پذیر تهیه شده از مواد خام قابل تجدید، کاربردهای بالقوه‌ای در بسته‌بندی دارند. مواد بسته‌بندی به‌طور کلی شامل تنها مقدار کمی چسب هستند، اما می‌توانند اثر قابل توجهی در بسته‌بندی داشته باشد. آلودگی‌های موجود در کاغذ‌های بازیافتی می‌تواند باعث سوراخ شدن، مشکلات چاپ و یا خراب کردن زیبایی کاغذ‌ها شوند. همچنین این رزین‌های مصنوعی اغلب باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1668