شرکت‌های تولیدکننده موادغذایی و نوشیدنی که از فرآیند فشار بالا (HPP) استفاده می‌کنند، راهی یافته‌اند تا تایید کند که این عملیات انجام شده است.HPP به چندین علت منطقی در چند سال گذشته به روشی محبوب در بازار غذا و نوشیدنی تبدیل شده است: کیفیت بهتر محصول و طول عمر بیشتر آن، به‌عنوان مثال. اما تاکنون نشانگر دیداری واضحی برای اینکه تایید کند بسته غذا یا نوشیدنی تحت عملیات HPP قرار گرفته یا نه وجود نداشته است. هر بسته‌ای که به هر علت این فرآیند را از دست دهد، ریسک غذایی بالایی را برای محصول ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3510

 پاکت‌های انعطاف‌پذیر مزیت‌های بسیاری با خود دارند. امتیازهایی همچون نفوذناپذیری در برابر رطوبت و اکسیژن، مصرف کمتر مواد اولیه و هزینه‌های پایین تولید. پاکت‌های انعطاف‌پذیر همچنین به‌طور کلی دارای نسبت بالاتر محصول به بسته‌بندی در مقایسه با بسته‌بندی‌های سخت هستند و به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند. مصرف‌کنندگان به سمت این نوع بسته‌بندی جذب می‌شوند زیرا کوچک و سبک است که آن را برای حمل غذا و نوشیدنی ایده‌آل می‌سازد. با ظهور پاکت‌های انعطاف‌پذیر بیشتر در قفسه فروشگاه‌ها، مالکان برند به‌دنبال راه‌های تازه‌ای هستند که پیروز رقابت باشند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3477

پیش از هر چیز، گردن ظرف به‌عنوان پایان کار شناخته می‌شود. این بدین خاطر است که در تولید اولیه ظرف‌های شیشه‌ای (در حدود 3400 سال قبل)، بدنه بطری و بخش گردنی آن جداگانه تولید می‌شوند و «پایان» یا خاتمه فرآیند، اتصال آنها به یکدیگر بود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3775

کار همچسبی و چسبندگی اصطلاحات کاربردی در زمانی‌که فرآیند ترشوندگی مورد مطالعه قرار می‌گیرد، می‌باشند. کشش سطحی مایع، انعکاسی از انرژی همچسبی آن می‌باشد نیروهای همچسبی از نیروهای درون مولکولی مایع نشات می‌گیرد. کار همچسبی (WC) به صورت کار لازم جهت جداکردن حجمی از سطح مقطع می‌باشد که با فرمول زیر تعریف می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 4902

این نوع بسته‌بندی که در سال‌های اخیر برای عرضه انواع گوشت قرمز و سفید، ماهی، پنیر و سوسیس بیش از پیش استفاده می‌شود، نوعی خاص از بسته‌بندی اسکین با کیفیت بسیار بالا با استفاده از فیلم‌های بسته‌بندی خاص است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3932
تلفیق طراحی با فناوری VR، در 3 تا 5 سال آینده، موضوعی عادی خواهد بود

تمام طول سال، خریداران مشتاقانه به دنبال خریدهای سال نو هستند- بوی نعناع فلفلی و گل همیشه بهار، هدایای درخشان و ناقوس کلیسا. خرده‌فروشان و تولیدکنندگان بهترین تلاششان را برای این رویداد انجام می‌دهند. چه اینکه آنها هر روز، محصولات خود را طراحی مجدد می‌کنند تا بسته‌بندی‌ای افسونگر داشته باشند یا خریداران را غافلگیر کنند، مانند آنچه چه در فروشگاه‌هایی همچون Macy’s و Bloomingdale’s اتفاق می‌افتد و هر سال جادویی جدید برای جلب توجه مشتری و تمرکز او بر فروش را ایجاد می‌کنند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3756

بزرگترین تغییر قانون نظارتی که در 20سال گذشته بسته‌بندی را تحت‌تاثیر خود قرار داده بود، درنهایت کامل شد. جدول حقایق تغذیه‌ای (NFT)، که بر روی تمام محصولات غذا و نوشیدنی فروخته شده در بازار امریکا دیده می‌شود، تغییر می‌کند و تمام شرکت‌ها با درآمد بیش از 10میلیون دلار، باید تا پیش از جولای 2018، تمام جزییات طرح‌های هنری خود را که دارای NFT هستند با این تغییرات هماهنگ کنند. این چالشی پیچیده به خاطر حجم عظیم کار است و تضمین این‌که تمام طرح‌بندی لیبل‌ها باید دقیقا مطابق با توضیحات FDA باشند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3900

حدود 2000 سال پیش بقراط به درستی تاکید کرد که «بگذاریم غذای ما داروی ما و داروی ما غذای ما باشد». عبارت غذادارو یا Nutraceutical اولین بار توسط دکتر استفان دفلیک به‌عنوان «محصولاتی که از غذا جداسازی یا خالص‌سازی شده و به‌صورت دارو عرضه می‌شوند و فواید فیزیولوژیکی دارند» مطرح شد. واژه Nutraceutical از ترکیب دو واژه Nutrition به معنی تغذیه و Pharmaceutical به معنی دارویی ایجاد شده است. غذاداروها فرآورده‌های غذایی هستند که مانند دارو فواید سلامتی بخش ازجمله پیشگیری و درمان بیماری‌ها را دارند. ترکیبات شیمیایی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها دو دسته به‌خصوص غذاداروها هستند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 4068

یکی از اجزای مهم در موضوع بسته‌بندی چسب‌ها هستند. چسب‌ها می‌توانند در بسته‌بندی‌ها به شکل چسب‌های مهر و موم‌کننده و آب‌بند، چه برای بستن کارت‌ها و جعبه‌ها (بسته‌بندی‌های بزرگ)، و چه برای بسته‌بندی‌های ظریف و همچنین برچسب‌زنی(Labeling)  استفاده شوند. اما نکته قابل اهمیت اینجاست که ممکن است بهترین پوشش‌ها برای بسته‌بندی انتخاب شوند اما نبود آب‌بندی نهایی که توسط چسب‌ها صورت می‌گیرد، محصول نهایی را در زمان انبارداری، فروش در فروشگاه و حتی زمانی‌که محصول به دست مشتری می‌رسد، غیرقابل استفاده کند و یا از کیفیت حقیقی‌شان بکاهد. بنابراین انتخاب صحیح چسب‌ها متناسب با محیط، شرایط استفاده از آنها و همچنین ویژگی‌های مکانیکی و مقاومتی چسب‌ها، می‌تواند محصول تولید شده را به هدف نهایی‌اش برساند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2473

نتایج تحقیق انجام شده بر روی ۱۰۰۰ زن از فرهنگ‌های مختلف

زنان چه می‌خواهند؟ سوالی قدیمی که اکنون به یکی از بخش‌های کلیدی در بازاریابی و استراتژی‌های فروش در بسیاری از صنایع ازجمله اسپا و سلامتی تبدیل شده است. Women’s Marketing and Seurat Group بیش از 1000 زن از فرهنگ‌های مختلف را مورد پرسش قرار دادند تا بفهمند که زنان چگونه راجع به محصولات زیبایی و آرایشی می‌اندیشند و خرید می‌کنند. در نتایجی که همین تابستان منتشر شد، نگاهی به تاثیر موبایل در تصمیم‌گیری خرید انداخته شده است، این که مصرف‌کنندگان زن پیش از خرید به چه چیزی فکر می‌کنند، از میان برندهای مختلف چگونه انتخاب می‌کنند و درنهایت اینکه عادت‌های خرید در فروشگاه‌های مختلف چه تفاوت‌هایی دارند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1354

مطابق با گزارش اخیری که توسط موسسه ملی منابع ظروف PET (NAPCOR; Florence، KY) و موسسه بازیافت‌کنندگان پلاستیک (ARR; Washington، De) منتشر شده است، نرخ بازیافت بطری‌های PET در آمریکا با شیبی ملایم از 31درصد به 1/30درصد در سال 2015 رسید. نرخ سال 2015 نیز نسبت به سال قبل شیب ملایم‌تری داشت که نشان می‌دهد سال به سال در حجم جمع‌آوری بطری PET کاهش به وجود آمده است و البته افزایش در حجم کلی بطری‌های PET موجود برای بازیافت.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1407

 رئولوژی برشی مرکب‌ها

ویسکوزیته و تنش آستانه[1] مرکب چاپ فلکسوگرافی یک ویژگی مهم است که تاثیر زیادی بر روی توزیع، انتقال و کار با مرکب در فرایند چاپ دارد. این خصوصیات باید تحت کنترل قرار بگیرند. جریان مرکب از طریق رول‌های مختلف به سیستم چاپ منتقل می‌شوند و چاپ احتمالی[2] از پلیت چاپ به سطح سوبسترا صورت می‌گیرد. میزان انتقال مرکب توسط یک سری اهرم‌هایی در ماشین چاپ کنترل می‌شوند. ویسکوزیته بهینه به تعداد زیادی پارامتر مثل سرعت چاپ، سوبسترا و ابزار اندازه‌گیری، دما، حلال و ضخامت مورد نیاز مرکب بستگی دارد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1985

پیش از اینکه تصمیم‌ بگیرید چه فرآیندی را باید برای تولید محصولات غذایی انتخاب کنید، به چالش‌ها و محدودیت‌های بسته‌بندی، فرصت‌ها و هزینه‌های آن توجه کنید. مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای درخواست تامین غذای ایمن بدون به هدر رفتن ارزش‌های غذایی، کیفیت یا طول عمر غذاهایی را دارند که می‌خرند. خوشبختانه بسیاری از روش‌ها برای انجام فرآیندهای غذایی در حال انطباق خود در این مسیر هستند. اما این پیشرفت‌ها در فرآیندهای تولید غذا چگونه الزامات بسته‌بندی محصول را تغییر می‌دهد؟

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1418

با دانستن اینکه مشتری علاقه دارد چه چیزی را بر روی بسته‌بندی اولیه و ثانویه محصول شما پیش از اینکه فروشگاه را ترک کند ببیند، می‌توانید از ضررهای هزینه‌بر جلوگیری کنید. اهمیت بسته‌بندی برای هر برندی مشخص است اما متاسفانه این موضوع مانع از اشتباهات میلیون دلاری به خاطر بسته‌های اولیه و ثانویه نشده است. برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه در بسته‌بندی، حیاتی است تا برندها بدانند که عناصر مهم بسته‌بندی برای مصرف‌کنندگان چه چیزهایی هستند پیش از آنکه طراحی‌ها انجام شود و بطری‌ها پر شوند. در این مقاله، نگاهی موشکافانه به عناصری می‌اندازیم که به واقع مهم هستند، آن هم از دیدگاه کسانی که به واقع مهم هستند یعنی مشتری شما.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1378

اجلاس نشان تعالی HSE در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با محوریت های قابل توجه و اساسی مانند ایمنی و سلامت صنایع غذایی، استانداردها، نقش محیط زیست در فرآوری غذا و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از امکانات سالم، مطلوب و کافی، قرار است در 18 اسفندماه امسال برگزار شود. دراین باره مصاحبه ای با دکتر نعیمی دبیر اجرایی اجلاس داشتیم که در ادامه می خوانید:

 

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1710