هیات داوران

هیات داوران متشکل از طراحان، صاحبان نام‌های تجاری، خرده‌فروشان و نیز تولیدکنندگان مقوا و جعبه بود. این تضمین می‌کرد که نیازهای چرخه تامین نیز مورد توجه قرار گیرد. ملاک‌های قضاوت شامل مواردی همچون طراحی گرافیک و ساختار، تکنیک‌های تولید، اقتصادی بودن، اکولوژی، خلاقیت، راحتی، پیام برند، تاثیر تبلیغاتی، تحریک به خرید و... بود.

 مواد و فرآورده‏ های غذایی، در معرض انواع فساد (شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیک) قرار داشته و باید تا مرحله مصرف نهایی در برابر عوامل مخرب محیطی، محافظت شوند. پوشش ‏دهی و بسته ‏بندی، نقش اصلی در حفظ ویژگی‏ های کیفی و ارگانولپتیکی غذا در طول پروسه نگهداری، جابه‌جایی و پخش را برعهده دارند. در سال‏ های اخیر، بسته‏ بندی از نقش اولیه خود به‌عنوان محافظت‏ کننده ماده غذایی فراتر رفته و به‌عنوان یک عامل کلیدی در افزایش ماندگاری و ایمنی، جلب مشتری و افزایش قدرت رقابت، آگاهی‏ رسانی در‌خصوص کیفیت و ویژگی‌های کالا، مارکتینگ، برندسازی و در مجموع هویت ‏بخشی به کالا، مطرح می ‏شود.

 آزمودن بسته‌بندی جدید یا نمونه اولیه قبل از ارایه آن به بازار می‌تواند بینشی درباره نحوه اثرگذاری آن بر خریداران و چگونگی بهبود آن در اختیارتان بگذارد.وقتی بحث به آزمایش نمونه‌های اولیه یا طراحی‌ بسته‌بندی جدید می‌رسد، باکیفیت‌ترین تحقیقات و عملی‌ترین بینش‌ها باید با یک آزمون مناسب شروع شود. در طی سال‌ها، ما دریافته‌ایم که موفق‌ترین پروژه‌ها چند نکته ساده را به‌ویژه در آزمایش‌های ردیابی چشمی در نظر می‌گیرند.

استخراج نفت شیل در آمریکا، هزینه‌های تولید رزین‌های PE را به شدت کاهش داده است

بر پایه گزارشی که به تازگی توسط Applied Market Information Ltd منتشر شده، یکی از فاکتورهای کلیدی که تاثیر بسیاری بر رشد مصرف فیلم PE همچنین میزان تجارت جهانی در فیلم‌های نهایی می‌گذارد، پیشرفت‌ها در استخراج نفت شیل در آمریکا خواهد بود. تحقیق AMI نشان می‌دهد که این موضوع کاهش بزرگی را در هزینه‌های رزین‌های PE و نیز هزینه انرژی تولید فیلم بعدی سبب خواهد شد. گزارش پیش‌بینی می‌کند که به احتمال زیاد امریکای شمالی هزینه تولید پلیمرهایش را بر مبنای برابری با تولیدات خاورمیانه قرار خواهد داد. سایر عوامل که بر رشد تولید فیلم PE تاثیر می‌گذارند، ادامه سرمایه‌گذاری در مناطق صادرات‌محوری همچون خاورمیانه و جنوب شرق آسیا و نیز رشد در رده‌های متوسط در مناطق کمتر توسعه‌یافته خواهد بود.

در راستای مبارزه بر علیه جعل آنلاین، Alibaba، غول تجارت جهانی از اتحاد با 20 برند بزرگ دیگر بر ضد این پدیده در پروژه‌ای با نام Alibaba Big Data Anti-Counter Feiting Alliance خبر داد. Mars، Swarovski، Samsung و Louis Vuitton نام‌های بزرگی هستند که این پروژه را همراهی می‌کنند که هدفش انتشار آگاهی و اطلاعات در راستای کمک به عاری‌سازی پلتفرم تجارت الکترونیکی علی‌بابا از کالاهای تقلبی است.

بایوپلاستیک چیست؟

واژه «بایو یا بیو Bio» یا به‌عبارتی فارسی «زیستی» بدین معناست که ساختار یک ماده می‌تواند توسط میکرواورگانیسم‌های موجود در طبیعت شکسته شده، به مواد ساده‌تری تبدیل شود و در نتیجه برای همیشه در طبیعت باقی نماند. یک ماده بایوپلاستیک Bio plastic دارای خواص بیولوژیکی، باید زیست تخریب‌پذیری یا ویژگی‌های هر دو خواص را داشته باشد. مواد پلاستیکی زیستی از مواد آلی حاوی کربن بیوژن کربن - جایگزین بنزین یا کربن مبتنی بر فسیلی با کربن تجدیدپذیر ساخته شده است و قابلیت تجزیه زیستی دارند. در یک فرآیند شیمیایی که طی آن میکروارگانیسم‌ها در محیط محصول را به مواد طبیعی مانند آب، دی‌اکسید کربن و کمپوست تبدیل می‌کنند. فرآیند تجزیه زیستی به شرایط محیطی اطراف بستگی دارد.

روش‌های جذب بازدیدکنندگان تجارت آنلاین به خرید اینترنتی

 طراحی موفق یک وب‌سایت تجارت الکترونیک با در نظر گرفتن اصول فروش موفق آغاز می‌شود. برای اجرای چنین وب‌سایتی باید راه خرده‌فروشان خشت و ملات (فروشندگان حقیقی که در مقابل فروشندگان مجازی قرار می‌گیرند) را پیش بگیرید. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت تجارت الکترونیک خود را به خرید آنلاین تشویق کنید، نکات زیر می‌توانند بسیار مفید باشند.

گیاهان دارویی

ویژگی آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی گیاهان دارویی از دیرباز شناخته شده است. همچنین گیاهان دارویی کاربردهای زیادی به‌عنوان داروها، نگهدارنده موادغذایی و... داشته‌اند. اما امروزه روند رو به رشدی برای کاربرد عصاره آن‌ها در فرآیند بسته‌بندی فعال و صنعت بسته‌بندی ایجاد شده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات ضدمیکروبی/ آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در سیستم بسته‌بندی فعال به‌طور مستقیم مورد استفاده قرار بگیرند. چای سبز به‌عنوان منبع خوبی از ترکیبات پلی‌فنول شناخته می‌شود.

داروهای تقلبی، سودی 450 درصدی را نصیب جاعلین می‌کنند

 محصولات جعل شده (تقلبی)، چرخه تامین و تولید فروشندگان آنلاین و تولیدکنندگان را به ستوه آورده‌اند و می‌توانند به دفعات، شهرت یک نام تجاری را خدشه‌دار کنند. این تحقیق به تامین و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها می‌توانند نقشی فعال‌تر در کاستن از اثرات محصولات جعلی داشته باشند.

برندها و خرده‌فروشان در ده بازار بزرگ اروپایی پاسخ می‌دهند
نتایج تحقیق انجام‌شده توسط Smithers Pira با مشارکت موسسه Pro Carton

مقدمه:

«پروکارتن مفتخر است که یافته‌های کلیدی تحقیق انجام شده توسط Smithers Pira درخصوص برداشت‌های صاحبان نام‌های تجاری و خرده‌فروشان از موضوع «پایداری در بسته‌بندی» را منتشر کند. بسیار جالب بود که چگونه مزیت‌های زیست‌محیطی بسته‌بندی‌های مقوایی، به وسیله گروه‌های هدف ما درک شد و من با خوشحالی اعلام می‌کنم که توان ما در بازیافت‌پذیری و استفاده مجدد به خوبی درک شده است. تقریبا تمام پاسخ‌دهندگان به این نکته معترف بودند که بسته‌بندی پایدار برای تجارتشان مهم است. همچنین بسیار جذاب بود دیدن تمرکز شرکت‌ها بر کاهش وزن بسته‌بندی. این البته حس خوبی به انسان می‌‌دهد به‌خصوص هنگامی که در مورد مواداولیه بسته‌بندی غیرپایدار صحبت می‌کنیم اما زمان‌هایی نیز هست که می‌توان مواداولیه پایدار را جایگزین کرد. تلاش برای مصرف کمتر مواد اولیه غیرپایدار، مانند پلاستیک‌ها، نیز انتخاب مناسبی برای محیط‌زیست نیست هنگامی که می‌توان از مواداولیه پایدارتر به جای آن‌ها استفاده کرد. در این میان جعبه‌های مقوایی را می‌توان پایدارترین نوع بسته‌بندی عنوان کرد.»

Tony Hitchin، مدیرکل Pro Carton

پروژه‌های بسته‌بندی با وجود ارتباطات صادقانه و احترام به مرزها قوی‌تر می‌شوند

هزاران شرکت طراحی، تامین‌کننده و تولیدکننده با کیفیت عالی در سرتاسر جهان وجود دارد؛ اما مساله این است که از کجا باید فهمید کدام یک از آن‌ها برای ما مناسبت‌ترند؟ پس از آن‌که بهترین تیم را برای همکاری یافتید، چطور باید به بهترین نحو با آن‌ها همکاری کنید؟ در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که روند پروژه بسته‌بندی بعدی شما را آسان‌تر خواهند کرد.

Saabira Chaudhuri در مقاله‌ای که به تازگی در مجله Wall Street Journal  با عنوان “IKEA Can’t Stop Obsessing about its packaging”  چاپ شده است، درمورد شیوه‌های مختلف بهینه‌سازی بسته‌بندی و نحوه استفاده شرکت لوازم‌خانگی سوئدی IKEA از آن در جهت کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری صحبت می‌کند.

بسیاری از شرکت‌ها لجستیک معکوس را نشانه‌ای از نارضایتی مشتری می‌دانند. من به‌عنوان متخصص این حوزه، بازگشت کالا را فرصتی می‌پندارم که به کشف اطلاعات مهم در مورد کالا کمک می‌کند و در نهایت منجر به پتانسیل سود بالاتری خواهد شد.

گفت و گو با مجید قادری، طراح بسته بندی اسباب بازی:

 مجید قادری لیسانس طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی در دانشکده‌های هنری تهران نزدیک به بیست سال  مباحث بسته‌بندی و طراحی اسباب‌بازی را تدریس کرده و در حال حاضر رییس دپارتمان اسباب‌بازی‌های علمی و خلاق شرکت صنایع آموزشی است. همچنین وی در30 سال گذشته موفق به طراحی انواع سرگرمی‌هایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای فرهنگی و هنری شده است. گفت‌وگوی نشریه هنر بسته‌بندی با وی ماحصل تجارب و اطلاعات وی در زمینه بسته‌بندی اسباب‌بازی است که در ادامه می‌خوانید:

در سال‌های اخیر تقاضا برای استفاده از ترکیبات طبیعی، زیست تخریب‌پذیر و تجدیدپذیر برای بسته‌بندی مواد غذایی افزایش یافته است. مصرف‌کنندگان مواد غذایی تمایل به مصرف غذایی‌ای دارند که علاوه بر کیفیت از ایمنی و ارزش غذایی مناسبی نیز برخوردار باشد. با پیشرفت‌های چشمگیری که در دهه‌های اخیر در زمینه فناوری بسته‌بندی فعال حاصل شده، از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در بسیاری از گیاهان (به‌عنوان سیستم مقاومتی در مواجهه با  تخریب‌های اکسیداتیو ناشی از عوامل نامساعد محیطی به کار گرفته می‌شود)  وجود دارند، استفاده می‌شود.