در گفتار قبلی در شماره 25  روی عدم همخوانی رشد صنعت بسته‌بندی کشور در بحث طراحی ظاهری و جنبه‌های کیفی بسته‌بندی تاکید کردم. همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین دلایل رشد خوب صنعت بسته‌بندی در بحث طراحی ظاهری، تاثیر مستقیم ظاهر بسته‌بندی روی جذب مشتری بیشتر و در نتیجه فروش و سودآوری بالاتر برای کارخانجات است. اما توجه به جنبه‌های کیفی بسته‌بندی چنین تاثیر ملموسی را روی فروش و سودآوری شرکت‌ها ندارد. برای مثال، بهبود کیفیت بسته‌بندی می‌تواند موجب افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی و در نتیجه کاهش برگشت محصولات تاریخ مصرف گذشته شود، منتهی مشکل در اینجاست که فروش بیشتر که ناشی از بهبود وضعیت ظاهری بسته‌بندی است برای کارخانجات ملموس‌تر و جذاب‌تر از برگشتی کمتر است که در نتیجه آن بهبود کیفیت بسته‌بندی حاصل خواهد شد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1588

  افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های خط تولید

این مقاله به اختلاف و رابطه بین استحکام دوخت گرم و مقاومت دوخت حرارتی[1] و همچنین رابطه بین استحکام دوخت گرم و بهینه‌سازی خط تولید پرکردن می‌پردازد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1399

 ظروف پلاستیکی غذا و نوشیدنی به صدها شکل موجود هستند و به تولیدکنندگان بسته‌بندی این اجازه را می‌دهند تا از محصولاتشان محافظت کنند همزمان آنها را به شکل‌های خلاقانه‌ای پیش چشم مشتریان بگذارند. پلاستیک به عنوان ماده اولیه بسته‌بندی ارجح برای صنعت غذا و نوشیدنی مطرح است بسیار جلوتر از شیشه، فلز و کاغذ. تقاضا برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی سخت و انعطاف‌پذیر سال به سال افزایش می‌یابد و این به خاطر گرایش بیشتر به ظروف به شکل‌های خلاقانه است که پیشرفت‌های جدید به خصوص حامل‌های نوشیدنی را ممکن ساخته است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1361

فرآیند با فشار بالا (HPP)، تکنیک پاستوریزاسیون سرد است که در آن محصولات، که درون بسته‌ نهایی دربندی شده‌اند، به درون ظرف وارد می‌شوند و تحت فشار بسیار بالای ایزواستاتیک (300-600 MPa/43500-87000Psi) ایجادشده به وسیله آب قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1323

همزمان با اینکه مردم بیشتر وبیشتر سلامت محور می‌شوند، سبک زندگی سلامت‌محوری را نیز انتخاب می‌کنند که کمک می‌کند تا امید به زندگی در آنها افزایش یابد. به‌طور منظم این موضوع منجر به افزایش تقاضا برای محصولات دارویی می‌شود که مصرف آنها در جمعیت رو به رشد طبقه میانسال جامعه است. به همین ترتیب و با مصرف داروهای خاص، تقاضا برای ماشین‌‌های بسته‌بندی دارویی نیز رو به صعود نهاده است. برآورده کردن نیازها در بخش ماشین‌آلات، چندان بار سنگینی برای صنعت نخواهد بود اما قوانین رو به افزایش در موضوع داروها، چالشی بزرگتر خواهد بود. این موضوع در گزارش PMMI با عنوان «گرایشات جهانی موثر بر بازار ماشین‌آلات بسته‌بندی در سال 2016» به وضوح اشاره شده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1327

تا چه حد توانسته‌اید ارتباط بین فیلم‌تان و عملیات کرونای انجام‌شده بر روی آن را درک کنید؟ درجه عملیات تراکم وات ۲ *، نتایج متفاوتی بر روی PET در مقایسه با PP برجای می‌گذارد و تغییر اندک در تراکم وات می‌تواند نتایج غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. این مقاله نگاهی به ارتباط بین فیلم‌های مختلف و تراکم وات می‌اندازد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1265

این مسابقه از معتبرترین مسابقات در زمینه طراحی بسته بندی است. در این نوبت بخش پایانی آن به چاپ می رسد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1112

سینی‌های کروگیتی نسبت به جعبه‌های پلاستیکی آلودگی کمتری را به میوه‌ها منتقل می‌کنند.تحقیقات علمی جدید نشان می‌دهد که بسته‌بندی‌های کروگیتی میوه‌ها را تازه‌تر و ایمن‌تر از جعبه‌های چندبار مصرف پلاستیکی (RPCs) نگه می‌دارند و به طرز قابل توجهی از آلودگی‌های ایجادشده توسط میکروارگانیزم‌ها می‌کاهند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1195

رشد بازار بسته‌بندی‌های سخت به خاطر افزایش استفاده آنها در صنایع دارویی، غذایی ونوشیدنی است. به‌عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های بسته‌بندی که تقریبا انگشت‌ خود را به سوی تمام بازارها نشانه رفته است، ظروف سخت به‌طور مداوم برای خلق محصولات پایدار و خلاقانه، به روز می‌شوند و همزمان، مصرف‌کنندگان را به سوی انتخاب آنها از میان سایر رقیبان سوق می‌دهند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1103

بهتر است قبل از ورود به بحث بسته‌بندی آب آشامیدنی توضیح مختصری در مورد روش بسته‌بندی فرم فیل‌ سیل، انواع آن و تجهیزات مربوطه‌اش داده شود. نام فرم فیل‌ سیل به بازه وسیعی از ماشین‌آلات بسته‌بندی اطلاق می‌شود که مهم‌ترین وجه مشترک آنها ساخت ظرف یا بسته از متریال مربوطه در خود ماشین است. بر این اساس انواع بسته‌بندی‌های دوی پک، کیسه‌ای، توزین‌دار و حجمی عمودی، بالشی، پیلوپک و... در این بازه قرار می‌گیرند که به دو نوع کلی بسته‌بندی فرم فیل‌سیل افقی و بسته‌بندی فرم فیل‌سیل عمودی بر حسب جهت حرکت فیلم دسته‌بندی می‌شوند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1268

یکی از مشکلات مهم بر سرراه محصولات صادراتی کشورمان در سال‌های اخیر عدم برخورداری از بسته‌بندی مناسب در بازارهای داخلی و جهانی بوده است. این موضوع اگرچه در بسیاری از محصولات صادراتی مانند پسته، زعفران و غیره به علت تقاضاهای بازارهای مقصد و مسایل بهداشتی این اقلام شکل مناسب‌تری نسبت به گذشته به خود گرفته است ولی در محصولات صنایع‌دستی که نمونه آشکار میراث فرهنگی این مرز و بوم به‌شمار می‌آیند هنوز بسته‌بندی مقوله‌ای است غریب که همت همگان را می‌طلبد تا بتوان جامه‌ای نو در خور شان این اقلام به یادگارمانده از نیاکانمان را بر تن آنها پوشاند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1298

اتوماسیون و رباتیک مدت زمان زیادی است که به صنعت بسته‌بندی خدمت می‌کنند، سرعت فرآیند بسته‌بندی را بالا می‌برند، پایداری و راندمان را افزایش می‌دهند و اطمینان خاطر به همراه می‌آورند. بر پایه گفته‌های موسسه صنایع رباتیک (RIA)، سفارش و حمل ربات در امریکای شمالی صاحب رکورد جدید 22427 ربات به ارزش 3/1 میلیارد دلار در نه ماهه نخست سال 2015 شده است. شرکت‌های امریکای شمالی رکود قبلی که در سال 2014 ثبت شده بود را با 16 درصد در تعداد و 10 درصد در ارزش دلاری شکستند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1080

هدف این بخش تهیه فهرست بازبینی طراحان از الزامات پایه‌ای که برای همه درب‌ها صادق است، می‌باشد. در ادامه در خصوص اصول پایه‌ای که بر جزییات و اطلاعات ضروری دلالت می‌کند بحث می‌شود.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 890

بازی با منحنی‌ها محدودیت‌های مقوا را برای این کار نشان می‌دهد. می‌توانید یک تکه مقوای مسطح را در دست بگیرید و آن را به صورت‌های مختلف انحنا دهید، ولی زمانی که می‌خواهید یک منحنی روی کارتن ایجاد کنید، با حقیقتی غیرقابل انکار مواجه می‌شوید؛ برای هر منحنی، باید یک منحنی معکوس در سمت دیگر داشته باشید. بهترین کارتن‌های منحنی این قانون فیزیکی را به عنوان پایه موفقیت خود استفاده می‌کنند. در اینجا نکات مهمی عنوان شده که موقع ایجاد منحنی در کارتن خود باید به آنها توجه کنید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 954

این مقاله براساس سال‌ها کار و تجربه و تدریس در بخش ارتباطات بازاریابی (از بسته‌بندی تا تبلیغات و دنیای دیجیتال) نوشته شده است. از هیچ منبع خارجی کپی نشده و گواه آن زبان فارسی است اما مطابق با مدل‌های نوین برندینگ و هم سو با رویکرد بازاریابی یکپارچه و منسجم است. این مدل راهبری یکپارچه سازمانی (تفکر و بیان و عملکرد) در چند سال گذشته به عمل درآمده و نتایج ملموس در ایجاد بالاترین بهره‌ورى در مقابل هزینه‌های آن را داشته است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1131