این مسابقه توسط بزرگترین انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی (Pro Carton) برگزار می شود و طراحان جوان در آن به رقابت می‌پردازند.

 انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

برندگان

------------------ 

انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

I Have Nuts

نام تجاری شرکت‌کننده: I Have Nuts

نام طراح: Isabel Laugerud Tabarini, Nancy Paulina, Fernanda Madrigal

Nutrition for athletes

«I Have Nuts» ترکیبی ارگانیک و مقوی برای ورزشکاران، در دو وعده پیش و پس از ورزش است. اندازه جیبی‌اش آن را برای حمل در حین تمرین ایده‌آل کرده است. علاوه بر این، بسته‌بندی نیز از مواد 100درصد قابل بازیافت تولید شده است. پالت رنگ‌های درخشان، حسی سرخوش و شاد را برای تاکید بر دو معنایی که پشت نام تجاری آن وجود دارد به وجود می‌آورد. جعبه را باز می‌کنید و از خوردن آجیل لذت می‌برید. بشکنید، باز کنید و لذت ببرید!

Isabel Laugerud: «معمولا شما بارهای پرکالری را قبل از تمرین و بارهای غنی از پروتئین را در فاصله کوتاهی بعد از تمرین می‌‌خورید. من به یک جعبه فکر کردم که بتواند هر دو را همزمان فراهم کند. بزرگترین چالش در حین ارتقا طراحی ساختار بسته، داشتن حداکثر راحتی بود. نه‌تنها در بحث طراحی بلکه در موضوع فرآیند تولید یک جعبه تکی با دو بخش مستقل.»

نظر هیات داوران:

در نگاه نخست، این بسته‌ای بسیار جذاب، ساختارمند و گرافیکی است. اما می‌توان این نگرش بازاریابی برای محصولی که قرار است پیش و پس از ورزش به مصرف ورزشکاران برسد را نیز به خوبی در طراحی دید.  هدف در نظر گرفته شده را می‌توان به خوبی در طراحی بسته دید. این بسته‌ای تجاری و قابل فروش در بازار نیز هست.

 

انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

Off The Hook

نام تجاری شرکت‌کننده: Off The Hook

نام طراح: Sarah Strobl

 

Neatly organized

هشت لباس آویز جداگانه برای کت را می‌توان به راحتی از پرفراژ جدا کرد. این لباس‌آویزها بسیار دم‌دستی هستند و می‌توانند از راه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند حتی توسط کودکان، دانشجویان یا تاجران همیشه در سفر. سطح این لباس‌آویز به گونه‌ای است که آن را مناسب برای تولید همه نوع موضوع ازجمله موضوعات ورزشی می‌کند.

Sarah Strobl: «ارزش واقعی جایزه در این است که به من نشان داد قادر هستیم تا ایده‌هایی که از روند کاری من دور هستند را هم طراحی کنم. من واقعا از کار بر روی این پروژه لذت بردم و بسیار لذت‌بخش است که بتوانید بر روی چیزهای جدید کار کنید. هم جایزه و هم پروژه به من حسی داد که یک قدم دیگر به طراح شدن نزدیک شده‌ام، موضوعی که آرزوی همیشگی من بوده است. »

نظر هیات داوران:

با وجود اینکه این لباس‌آویزها به بهبود و ارتقا نیاز دارند، اما داوران به این ایده احترام گذاشتند به‌ویژه تعداد لباس‌آویزهایی که به یکدیگر متصل هستند و می‌توانند بسته به نیاز لباس مبنی بر استحکام بیشتر، از یکدیگر جدا شوند. ساده و موثر!

 

انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

Paper Bow Tie

نام تجاری شرکت‌کننده: Paper Bow Tie

نام طراح: Franz Mühringer

 

Public Award

ایده، خلق پاپیون از مقوای یک تکه بود که از ورق A4 تهیه شده و بدون چسب قابلیت سرهم شدن را داشته باشد. محصول باید دعوتی باشد به رویداد آینده پروکارتن. علاوه بر این بتواند به عنوان یک وسیله تزیینی یا تبلیغ پیراهن در فروشگاه فروخته شود.

Franz Mühringer: « دوست دارم که از پروکارتن به خاطر این فرصت بزرگ تشکر کنم. رقابت بسیار جذاب بود. تشکر ویژه از معلمم Franz König که مرا در تمام مراحل تولید این پاپیون کمک کرد.»

 

 

فینالیست‌ها

-------------------------

 انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

!Good seed makes a good life

نام تجاری شرکت‌کننده: !Good seed makes a good life

نام طراح: Magdalena Witkowicz

 

Healthy meals every day

بسته قابل استفاده مجدد برای دانه‌های خوراکی مانند تخم کدو، تخم آفتابگردان، بادام و بذر کتان. این بسته مدرن طراحی شده تا همه را راضی کند که خوردن دانه‌ها نه‌تنها برای سلامتی مفید هستند – مثلا برای لاغری، زیبایی پوست، داشتن مو و ناخن‌های قوی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و کمک به سیستم عصبی- بلکه می‌توانند سرگرم‌کننده نیز باشند. شکل الماس‌مانندی که بسته‌بندی دارد باعث شده تا هنگامی که به شکل چهارتایی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند فضای مفیدی را درون قفسه به خود اختصاص دهند. ارایه تخم گیاهان در این نوع بسته‌بندی و هدیه آن به عنوان جواهری طبیعی، آن را تبدیل به هدیه‌ای ارزشمند کرده است.

Magdalena Witkowicz: «نخستین چالش، خلق برشی برای بسته بود که نشانگر حس‌ها و پیوندهای مناسبی باشد. سیستم اندازه‌بندی نیز چالشی بزرگتر بود- با سطحی که به قدر کافی پهن بود تا دانه‌ها به راحتی و بدون نیاز به پاره کردن جعبه به مقدار کافی مورد استفاده قرار گیرند. این مسابقه فرصتی بزرگ برای ملاقات با مردمان مهم از سرتاسر اروپا در بسته‌بندی و صنعت کارتن بود. من عاشق کار در صنعت بسته‌بندی هستم.»

انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

 

Herbal Corner

نام تجاری شرکت‌کننده: Herbal Corner

نام طراح: Stephanie Vetter

 

Growing kitchen herbs at home

Herbal Corner روشی ساده و جدید برای رشد گیاهان آشپزی در منزل است. کار تنها با باز کردن بسته و افزودن مقداری آب انجام می‌شود. دانه‌ها درون بسته هستند و شما با عشق و علاقه می‌توانید نعنا، ریحان، جعفری و شاهی را در آشپزخانه‌تان بکارید.

Stephanie Vetter: « من حقیقتا از ایده و روش باز کردن بسته‌بندی مقوایی برای دستیابی به درونش خوشم می‌آید. من همچنین ایده رشد مستقیم گیاهان درون بسته‌بندی را دوست دارم. بودن در جمع برندگان این مسابقه، بزرگترین افتخار برای من بوده است. »

 

انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

Innobox – The Innovative Shoebox

نام تجاری شرکت‌کننده: Innobox – The Innovative Shoebox

نام طراح: Julia Kauer, Gerfried Pietsch, Sebastian Strobl

 

A revolutionary shoe carton

Innobox در یک پروژه دانشجویی در مدرسه گرافیک وین به ثبت رسید و هدفش به‌روزرسانی جعبه کفش‌های متداول بود. نتیجه این پروژه جعبه کفش انقلابی بود که تا پیش از این هرگز دیده نشده بود. مکانیزم کاملا جدید و خلاقانه برای باز کردن درب و طراحی صنعتی منحصربه‌فرد، این بسته را کاملا چشم‌نواز کرد. ویژگی دیگر این بسته با پرداخت عالی، فناوری فویل‌کوبی سرد بر روی آن بود.

Adrian Strobl: «بزرگترین چالش خلق مکانیزم «فشار رو به پایین» برای باز کردن جعبه بدون استفاده از هیچ ماده‌ای به جز مقوا بود. ما می‌خواستیم محصولی باکیفیت داشته باشیم و در حین حال ساختار را ساده و استفاده از منابع را بهینه کنیم. چالش بعدی بردن جعبه به بازار است. این مسابقه به ما کمک کرد تا بتوانیم ایده خود را بهتر به خریداران و سایر متخصصین ارایه کنیم.»

 

انجمن اروپایی تولید کنندگان جعبه های مقوایی, مسابقه طراحان جوان, بسته‌بندی, طراحی ساختار بسته, گرافیکی, طراحی بسته, پروکارتن, بسته‌بندی مقوایی,  بسته‌بندی‌های جذاب,

Kakawa- Hot Chocolate

نام تجاری شرکت‌کننده: KAKAWA- Hot Chocolate

نام طراح: Sabine Hojdar

 

Chocolate in a cup

Kakawa- برندی جهانی است که انواع کاکائو باکیفیت بالا و تنوع مختلف را ارایه می‌کند. این شرکت تنها به خاطر طعم محصولاتش معروف نیست بلکه بسته‌بندی‌های جذاب و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌اش نیز شناخته شده است. در نگاه نخست بسته به نظر لیوان غول‌مانندی از شکلات داغ به نظر می‌رسد. اما هنگامی که نگاه نزدیک‌تری می‌اندازید می‌بینید که 12 وعده شکلات داغ در طعم‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند. طعم‌های مختلفی از کاکائو وجود دارد، از 35درصد تا طعم بسیار خاص 85درصدی. این بسته همه نوع طعمی برای سلیقه‌های مختلف را دارد. این بسته‌ها نه‌تنها برای عاشقان کاکائو که به دنبال کشف طعم‌های جدید می‌گردند جذاب است، بلکه می‌تواند هدیه‌ای برای عزیزان باشد. Kakawa (ka-ka-wa) واژه‌ای کهن به معنای کاکائو یا شکلات است.

Sabine Hodjar: «لذت بسیاری بردم و از اینکه فرصتی تازه برای ارایه توانایی‌هایم ایجاد شد بی‌نهایت خوشحالم. من از جهت‌گیری پروکارتن برای تمرکز بر روی بسته‌بندی‌های پایدار و اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفتم و بسیار مفتخرم که طرح من مورد تقدیر داوران قرار گرفت.»

 

 

 

 

 

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
افزودن نظر
  • اولین نظر را شما بدهید