مهر: یک استاد دانشگاه گفت: اکثر تبلیغات کالاهای ایرانی کپی‌برداری از کالاهای ترکی و خارجی است و بدون بومی‌سازی در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود.

محمد حسن صرافی‌زاده در سمینار آموزشی تبلیغات خلاق با حضور فعالان اقتصادی استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: تبلیغ جاده حرکت محصول و خدمات است و سبب استمرار حضور در بازار می‌شود و این موضوع سبب اصلاح دید مشتریان می‌شود و برای مشتریان انگیزه خرید ایجاد می‌کند.

وی تبلیغ را فن و هنر رساندن یک پیام غیر حضوری به مخاطب تعریف کرد و گفت: تبلیغ استفاده از یک فکر به منظور اثرگذاری بر مخاطبان است که در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت قابل اجراست.

این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغ یک نقطه نیست بلکه یک جریان است، افزود: تبلیغات باید برنامه‌ریزی شده باشد و تبلیغات خلق الساعه هیچ تاثیری ندارد به‌طور کلی تبلیغات را باید جزو هزینه تمام شده محصولات محاسبه کرد.

وی تبلیغات را عامل مهم در ایجاد ذهنیت مثبت در نزد مشتری دانست و گفت: تبلیغات کتمان حقایق، بزرگ‌نمایی و اغراق نیست بلکه معرفی محصول به بهترین شکل ممکن است.

صرافی‌زاده از کمبود خلاقیت در تبلیغات کالاهای ایرانی خبر داد و تصریح کرد: اکثر تبلیغات کالاهای ایرانی کپی‌برداری از کالاهای ترکی و خارجی است و بدون بومی‌سازی در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود.

وی خواستار توجه به انتخاب شعارهای تبلیغاتی برای محصولات شد و اضافه کرد: شعار موثر می‌تواند کالا یا خدمات را در اذهان عمومی ماندگار کند.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه شعار تبلیغاتی مانند نام‌گذاری برای یک فرزند است که سالها با آن نام زندگی می‌کند، اظهار داشت: هدف اصلی تبلیغات ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به کالا است.

وی تاکید کرد: گسترده‌گی شبکه توزیع در کنار تبلیغات عامل موثر در افزایش فروش یک کالا است و توجه به بسته‌بندی و طراحی شکیل در تبلیغ یک محصول را مهم ارزیابی شده است.

صرافی‌زاده همچنین اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی برای تبلیغات باید نسبت به ابعاد بین‌المللی آن توجه کنند و در انتخاب نام و شعار تبلیغاتی ویژه‌گی بازارهای بین‌المللی را نیز مورد توجه قرار دهند.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
افزودن نظر
  • اولین نظر را شما بدهید