یازدهمین نمایشگاه شیرینی، شکلات، اسنک و غذاهای آماده  همزمان با هشتمین نمایشگاه غذاهای خاص، حلال و ارگانیک و چهارمین نمایشگاه غذاهای دریایی از تاریخ 27 تا 29  شهریور امسال (1396)برگزار می شود. این سه نمایشگاه غذایی از سالیان گذشته به طور تخصصی و با مدیریت برگزارکنندگان نمایشگاه گلفود در مرکر نمایشگاهی دبی برگزار می شود. از امسال دو نمایشگاه THE HOTEL SHOW و  gulfhost نیز به این جمع اضافه شده‌اند. پیش بینی می شود بازار شیرینی جات تا سال 2020  تنها در امارات به 300 میلیون درهم برسد.

چهارمین نمایشگاه ماشین آلات گلفود

این نمایشگاه که در سالیان گذشته همزمان با گلفود برگزار می شد، از سه سال پیش مستقل شده و همزمان با نمایشگاه مواد اولیه غذایی ( Food Ingredients ) برپا می شود. زمینه آن کلیه ماشین آلات و مواد اولیه تولید و بسته بندی مواد غذایی است  و شامل مجموعه ای از برترین تولید کنندگان جهانی در این رشته می شود. تاریخ برگزاری این نمایشگاه 9 تا 11 آبان 1396 خواهد بود.

 

23مین نمایشگاه گلفود

نمایشگاه گلفود دبی بزرگترین نمایشگاه سالانه مواد غذایی  در دنیاست. آمارسال گذشته حاکی از بازدید حدود 100هزار نفر از 156 کشور جهان از نمایشگاهی است که 5000 غرفه دار از 120 کشور در آن حضور داشتند. 95 درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه را در حد خوب تا عالی ارزیابی کردند.مقایسه آماری سال های گذشته با آخرین دوره برگزاری نمایشگاه رشدی حیرت آور را نشان می دهد.تعداد غرفه داران از 2471 در سال 2007 به حدود 5000 در 2017 رسید. در همین مدت تعداد بازدیدکنندگان از 37618 به 100000 نفر بالغ شد آن هم در شرایطی که در این مدت جهان درگیر یکی از سخت ترین دوران رکود اقتصادی بود.

ایران از 9 سال پیش در نمایشگاه گلفود دارای پاویون ملی شده است. پاویون ایران در کنار 120 پاویون ملی دیگر، نگرش برگزارکنندگان گلفود را نشان می دهد که تاکید بر کار گروهی و ملی دارند. رشد حضور شرکت های ایرانی هم بسیار چشمگیر بوده است ، از 7 به حدود 56 غرفه در مدت 9سال آن هم در نمایشگاهی معتبر،گران و با استانداردهای بالا . 23مین گلفود، امسال  از تاریخ 29 بهمن تا 3 اسفند در مرکز نمایشگاهی دبی برگزار می شود.

 

کتاب ملی پاویون ایران

تمام پاویون های ملی در نمایشگاه های دبی دارای کتاب مختص به خود هستند که معرفی کننده شرکت های فعال در آن کشورند. اما فایده این کتاب چیست؟ به طور منطقی هیچ بازدیدکننده ای موفق نخواهد شد که از تمامی غرفه ها آن هم در مدت روزهای نمایشگاهی بازدید کند. از طرف دیگر برخی بازدیدکنندگان به دنبال محصولی خاص در کشوری خاص می گردند مثلا انتظار دیدن زعفران یا پسته را در پاویون ایران دارند. به این دو علت اغلب آنان به دفاتر پاویون ها می روند و با دریافت کتاب ویژه هر پاویون که مجموعه ای از شرکت های آن کشور است بازدیدشان را هدفمند می کنند.

"ماهنامه هنر بسته بندی"  به عنوان اسپانسر رسانه ای نمایشگاه که پشتیبانی کننده اخبار آن در ایران است ،از میان رسانه های  گوناگون از سرتاسر جهان به این مهم انتخاب شده است وهر سال  لوگوی آن در کتاب رسمی نمایشگاه به چاپ می رسد. این ماهنامه در سال های گذشته کار چاپ کتاب رسمی پاویون ایران را نیز بر عهده داشته است. این کتاب علاوه بر معرفی غرفه های حاضر در پاویون ایران، شرکت های دیگری که به هر دلیلی موفق به حضور در نمایشگاه نشده اند را نیز نمایندگی می کند، به این ترتیب که این شرکت ها می توانند با داشتن صفحه ای در کتاب ، عملا در نمایشگاه حضور داشته باشند . این اتفاقی است که در سال های گذشته افتاده است و بسیار از شرکت ها سال بعد از حضور در کتاب ، اقدام به گرفتن غرفه نیز کردند. در نظر داشته باشید بسیاری از بازدیدکنندگان حتی فرصت بازدید از غرفه های حاضر در پاویون را هم ندارند و پس از دریافت کتاب از دفتر پاویون آن را ترک می کنند. این روشی شناخته شده و متداول در نمایشگاه های این چنینی با این تعداد غرفه و بازدیدکننده است.

کتاب ايران در قطع جدید (پالتویی) و به صورت رنگی در تیراژ 5000 نسخه بر روی کاغذ گلاسه چاپ می شود تا سبک و به سادگی قابل حمل باشد. این کتاب علاوه بر دفتر پاویون ایران، در ورودی‌های سالن ایران، در سایر پاویون ها ونیز در مرکز رسانه ای نمایشگاه (Media Center)  که مرکز خبرنگاران است و کتاب های سایر پاویون ها نیز در آنجا برای دسترسی عموم گذاشته می شود،قرار می گیرد.

علاقمندان می توانند برای درج آگهی در کتاب با دفتر نشریه تماس حاصل کنند.

44697895-6

44644324

 

 

 

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
افزودن نظر
  • اولین نظر را شما بدهید