بی‌شک توجه به بسته‌بندی در ایران در سال‌های گذشته نزد صاحبان برندها و حتی مصرف‌کنندگان افزایش یافته است. اما سخن درستی است اگر بگوییم بسته‌بندی محصولات ما در همه صنایع  و در همه ابعاد گرافیک و ساختار و مواداولیه آن، از آنچه که در کشورهای پیشرفته اتفاق می‌افتد به اندازه قابل توجهی عقب‌تر است. چنانچه بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم باید بگوییم که عدم توازن در سه بخش یادشده، نکته‌ای است که به برآیند بسته‌بندی ما نمره قابل قبولی نمی‌دهد.

علم ژنتیک معتقد است که بسیاری از خصوصیات والدین حتی حرکات غیرارادی آنان به فرزندانشان از طریق ژن به ارث می‌رسد. رابطه یک تولیدکننده و صاحب برند با محصولش نیز همین گونه است. محصول با کیفیت با بسته بندی مناسب نشان از شخصیت، انضباط و وجدان صاحب آن دارد. به همین ترتیب جنس بی کیفیت یا محصولی که با تقلب تولید شده نیز نشان از پلیدی‌های آشکار یا پنهان ذهن تولیدکننده‌اش دارد. بسته‌بندی در این میان رابط بین آنچه هست و آنچه قراراست به بیننده و سپس خریدار منتقل شود، به حساب می‌آید.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 126

حضور ۸ شرکت زعفران افغانی در نبود حتی یک شرکت ایرانی در نمایشگاه گلفود ۲۰۱۹

از حدود دو سال پیش که کم کم خبرهایی مبنی بر خروج پیاز زعفران ایران به مقصد افغانستان مخابره شد، تنها انسان های نادان نتوانستند چنین روزی را پیش بینی کنند. در نمایشگاه گلفود دبی ۲۰۱۹ که بزرگترین نمایشگاه سالانه مواد غذایی دنیاست   و به ویژه برای ما به واسطه ارتباطات منطقه ای که ایجاد می کند از اهمیت بسیاری برخوردار است، شاهد حضور ۸ شرکت تولید کننده زعفران افغانستان بودیم در حالی که از ایران هیچ شرکت صادرکننده ای حضور نداشت.

سهیل چهره ای / سردبیر

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 774

اگر اتفاقات اقلیمی چندمیلیون سال پیش که طی آن چهره زمین و موجودات روی آن به کلی تغییر پیدا کرد را کنار بگذاریم، به جرات می‌‌توان گفت مهمترین عامل تاثیرگذار بر این کره خاکی، نسل بشر بوده است. اگر طبق برخی نظریه‌ها برخورد چند شهاب سنگ بزرگ با زمین باعث گرم‌تر شدن آن و تغییرات بسیار شدید و سریع تاثیرگذار بر موجودات شد، امروز شاهد گونه‌های جدید اما کندتر این تغییرات هستیم.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 697

فکر می‌کنم و در واقع مطمئن هستم که پیشرفت و بهبود در هرکار، فعالیت یا پروژه ای نیازمند بررسی دقیق شرایط، دریافت آمار و شناخت مخاطب است. در مدیرانی که مسوول گرفتن تصمیمات استراتژیک در مجموعه‌ها هستند، چیزی به نام تصمیم‌گیری احساسی وجود ندارد و این نتایج تحقیقات، نظرسنجی‌ها، مخاطب شناسی‌ها و توجه به آخرین گرایش های مصرف کننده و بازار است که مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود. ناگفته پیداست که در ایران در چند درصد موضوعات مراجعه به نتایج نظرسنجی اتفاق می افتد و مراکز نظرسنجی ما تا چه حد به کار خود مسلط هستند اما صحبت ما در اینجا به بحث بسته‌بندی و طراحی و تولید آن بازمی‌گردد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 816

 برای پیشرفت و بهبود در هر کار یا پروژه‌ای باید از استانداردهای خاص آن پیروی کرد و مدام خود را به روز نگه داشت. موضوع بسته‌بندی در ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست. بسته‌بندی در کشورهای صاحب‌نام از حیث اقتصاد و فرهنگ و محیط‌زیست از چندین جنبه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ایران اما در بعضی جنبه‌ها، کوچکترین دغدغه‌ای وجود ندارد و در اغلب کارهای عرضه شده، گرافیک نقش اول را با فاصله نسبت به سایر معیارها برعهده بر عهده داشته است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 872

معمولاً هدف هر کارآفرین و یا سرمایه گذاری، راه اندازی یک حرکت اقتصادی به منظور سوددهی است و این یک امر کاملاً بدیهی است، لیکن سوددهی فقط یک روی سکه است و روی دیگر آن ضرر و زیان است. اگر منحنی رشد را یک موج سینوسی در نظر بگیریم، خط صعود، مسیر رشد و خط سقوط، مسیر منفی است و این طبیعت هر فعالیت اقتصادی است، لیکن افراد هوشمند، کسانی نیستند که فقط برای بالا نگه داشتن مسیر رشد شرکت برنامه ریزی می کنند، بلکه افرادی هستند که رشد شرکت را کنترل کرده و همواره برای هر گونه تغییرات و شرایط جدید، آمادگی و انعطاف لازم را دارند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 928

نخستین نمایشگاه بین‌المللی Print4All برگزار شد. آمار به جای‌مانده نشان از نمایشگاهی کاملا موفق می‌دهد: 429 غرفه از ۲۴ و 30هزار بازدید‌کننده از 87 کشور. این رویداد در تمام بخش‌های لازم یک نمایشگاه بین‌المللی موفق بود: تعداد وکیفیت غرفه‌دار، تعداد وکیفیت بازدیدکننده، ایجاد بازار،  انتقال تکنولوژی و ایجاد اشتیاق برای حضور در دور بعدی. حقیقت این است که ما به‌عنوان تیم Fiera Milano، تمام تلاش خود را برای موفقیت‌آمیز کردن این نمایشگاه در طی دو سال گذشته انجام داده بودیم اما نتایج بالاتر از تصورات ما بود. در تجارت امروز جهانی، نمایشگاه‌ها نقشی حیاتی و غیرقابل انکار یافته‌اند. فرصت‌هایی که این رویدادها در بحث بازارسازی، انتقال تکنولوژی، امکان‌سنجی بازار، ایجاد آگاهی از حضور و... در اختیار می‌گذارند را با هیچ امکان دیگری نمی‌توان مقایسه کرد. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌ها یا مراکز نمایشگاهی بزرگ مانند interpack، drupe، koelnmesse، messe frankfurt، Fiera Milano و... این مهم و نیاز را دریافته‌اند و با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سایر نقاط جهان، علاوه بر ایجاد فرصت‌های تجاری برای صنایع مختلف، خود نیز سود قابل توجهی از این رهگذر می‌برند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 746

 در جهان قرن بیست‌ویکم، تغییرات لحظه‌ای هستند و نیازها ساعتی. حد و مرزهای این دوران در تمام شئونات زندگی، بسیار دورتر از گذشته‌ها خود را بازیافته‌اند. همه چیز سرعت سرسام‌آوری به خود گرفته است. بسیاری تابوها شکسته شده‌اند. استرالیا آخرین و 24مین کشوری است که  ازدواج همجنس‌گرایان را به رسمیت شناخته است. گروهی آماده سفر بی‌بازگشت به مریخ می‌شوند و دسته‌ای دیگر در انتظار به زیر آب رفتن سرزمینشان در سال‌های نه‌چندان دور آینده از پی تغییرات آب‌وهوایی. سریع راندن با خودروی تغییرات تکنولوژیکی، تنها لذت را به همراه ندارد بلکه گرد و خاک ایجاد شده پشت سر را نیز باید تحمل کرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1220

در ماهی که گذشت شاهد برگزاری دو رویداد بزرگ منطقه‌ای در حوزه بسته‌بندی و چاپ بودیم. نخست نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی استانبول (Eurasia Packaging) و پس از آن نمایشگاه پروسس و بسته‌بندی موادغذایی دبی (Gulfood Manufacturing) که به فاصله چند روز از یکدیگر برگزار شدند. رویدادهایی بی‌نهایت دیدنی، تاثیرگذار و البته پندآموز. قطعا نمایشگاه‌های بزرگ چاپ و بسته‌بندی بی‌شماری در جهان برگزار می‌شوند اما این دو از این بابت حایز اهمیت هستند که هم رقیبان منطقه‌ای ما در بخش تولید در آن‌ها حضور چشمگیر دارند و هم خریداران بالقوه ما، چه  ایرانی و چه غیرایرانی، به بازدید و خرید می‌پردازند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1231