- توضیحات
- بازدید: 707
در دورههای مختلف زندگی، بشر اولویتهای خاص خود برای زیستن و ارتباطات اجتماعی و سیاسی را انتخاب کرده است. در دورههایی تجارت، زمانهایی جنگهای عقیدتی و در سالهایی کشورگشایی. اما با افزایش جمعیت و پیشرفتهای تکنولوژیکی، مسایل حقوق بشری و زیستمحیطی نیز جزو دغدغههای جوامع پیشرفته قرار گرفت. بخشی از این دغدغهها بهویژه نگرانیهای زیستمحیطی به خاطر تاثیرات منفی همین پیشرفتها بر محیط زندگی ما و آبوهوای آن و نیز شرایط محیطی شکل گرفتند. مهمترین این مشکلات که در بحث ما میگنجد، شامل موضوع بازیافت و جمعآوری ضایعات بستهبندی ناشی از مصرف محصولات و کالاهای بیشتر میشود. این روزها موضوع بازیافتپذیری، استفاده از منابع تجدیدشونده، استفاده از مواداولیه بازیافت شده و چندین موضوع دیگر که همه زیرمجموعه واژه جدیدی به نام پایداری (Sustainability) قرار میگیرند، جزو اولویتهای خریداران در کشورهای پیشرفته شده است.
- توضیحات
- بازدید: 838
حقوق مصرفکننده تقریبا در تمام بخشهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی ایران نقض میشود. از کیفیت نان در نانواییها گرفته تا خودرو تولیدی در کارخانجات تولیدی ما و عدم ارایه خدمات تضمین و تعمیر برای محصولات وارداتی تا پایان سالهای مورد تعهد شرکتهای بازرگانی، همه و همه مصرفکننده را تنها در یک بخش در صدر اولویتها قرار میدهند:پرداخت پول. از تضییع حقوق شهروندی در ادارات و یا سایتهایی که عملکرد صحیحی ندارند و باعث اتلاف وقت و برخی اوقات ضرر مادی مردم می شوند بگذریم که مجال این بحث نیست.
ادامه مطلب: نادیده انگاشتن حقوق مصرف کننده در بخشهای مختلف بسته بندی
- توضیحات
- بازدید: 633
بیشک توجه به بستهبندی در ایران در سالهای گذشته نزد صاحبان برندها و حتی مصرفکنندگان افزایش یافته است. اما سخن درستی است اگر بگوییم بستهبندی محصولات ما در همه صنایع و در همه ابعاد گرافیک و ساختار و مواداولیه آن، از آنچه که در کشورهای پیشرفته اتفاق میافتد به اندازه قابل توجهی عقبتر است. چنانچه بخواهیم دقیقتر صحبت کنیم باید بگوییم که عدم توازن در سه بخش یادشده، نکتهای است که به برآیند بستهبندی ما نمره قابل قبولی نمیدهد.
ادامه مطلب: نبود محافظت شیمیایی کافی از محصولات، ضعف بسته بندی در ایران
- توضیحات
- بازدید: 506
علم ژنتیک معتقد است که بسیاری از خصوصیات والدین حتی حرکات غیرارادی آنان به فرزندانشان از طریق ژن به ارث میرسد. رابطه یک تولیدکننده و صاحب برند با محصولش نیز همین گونه است. محصول با کیفیت با بسته بندی مناسب نشان از شخصیت، انضباط و وجدان صاحب آن دارد. به همین ترتیب جنس بی کیفیت یا محصولی که با تقلب تولید شده نیز نشان از پلیدیهای آشکار یا پنهان ذهن تولیدکنندهاش دارد. بستهبندی در این میان رابط بین آنچه هست و آنچه قراراست به بیننده و سپس خریدار منتقل شود، به حساب میآید.
ادامه مطلب: همه آنچه که ما در آتلیه هنر بستهبندی برایتان انجام میدهیم
- توضیحات
- بازدید: 1169
حضور ۸ شرکت زعفران افغانی در نبود حتی یک شرکت ایرانی در نمایشگاه گلفود ۲۰۱۹
از حدود دو سال پیش که کم کم خبرهایی مبنی بر خروج پیاز زعفران ایران به مقصد افغانستان مخابره شد، تنها انسان های نادان نتوانستند چنین روزی را پیش بینی کنند. در نمایشگاه گلفود دبی ۲۰۱۹ که بزرگترین نمایشگاه سالانه مواد غذایی دنیاست و به ویژه برای ما به واسطه ارتباطات منطقه ای که ایجاد می کند از اهمیت بسیاری برخوردار است، شاهد حضور ۸ شرکت تولید کننده زعفران افغانستان بودیم در حالی که از ایران هیچ شرکت صادرکننده ای حضور نداشت.
سهیل چهره ای / سردبیر
- توضیحات
- بازدید: 1066
اگر اتفاقات اقلیمی چندمیلیون سال پیش که طی آن چهره زمین و موجودات روی آن به کلی تغییر پیدا کرد را کنار بگذاریم، به جرات میتوان گفت مهمترین عامل تاثیرگذار بر این کره خاکی، نسل بشر بوده است. اگر طبق برخی نظریهها برخورد چند شهاب سنگ بزرگ با زمین باعث گرمتر شدن آن و تغییرات بسیار شدید و سریع تاثیرگذار بر موجودات شد، امروز شاهد گونههای جدید اما کندتر این تغییرات هستیم.
ادامه مطلب: نبود قانون مدون برای اصلاح و کاهش مصرف بسته بندی در ایران
- توضیحات
- بازدید: 1189
فکر میکنم و در واقع مطمئن هستم که پیشرفت و بهبود در هرکار، فعالیت یا پروژه ای نیازمند بررسی دقیق شرایط، دریافت آمار و شناخت مخاطب است. در مدیرانی که مسوول گرفتن تصمیمات استراتژیک در مجموعهها هستند، چیزی به نام تصمیمگیری احساسی وجود ندارد و این نتایج تحقیقات، نظرسنجیها، مخاطب شناسیها و توجه به آخرین گرایش های مصرف کننده و بازار است که مبنای تصمیمگیری خواهد بود. ناگفته پیداست که در ایران در چند درصد موضوعات مراجعه به نتایج نظرسنجی اتفاق می افتد و مراکز نظرسنجی ما تا چه حد به کار خود مسلط هستند اما صحبت ما در اینجا به بحث بستهبندی و طراحی و تولید آن بازمیگردد.
ادامه مطلب: نقش اندک نظرسنجی در فرآیند تولید و طراحی بسته بندی محصول در ایران
- توضیحات
- بازدید: 1409
برای پیشرفت و بهبود در هر کار یا پروژهای باید از استانداردهای خاص آن پیروی کرد و مدام خود را به روز نگه داشت. موضوع بستهبندی در ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست. بستهبندی در کشورهای صاحبنام از حیث اقتصاد و فرهنگ و محیطزیست از چندین جنبه مورد ارزیابی قرار میگیرد. در ایران اما در بعضی جنبهها، کوچکترین دغدغهای وجود ندارد و در اغلب کارهای عرضه شده، گرافیک نقش اول را با فاصله نسبت به سایر معیارها برعهده بر عهده داشته است.
ادامه مطلب: تفاوت در اولویتبندی طراحی و تولید بسته بندی در ایران و جهان
- توضیحات
- بازدید: 1600
معمولاً هدف هر کارآفرین و یا سرمایه گذاری، راه اندازی یک حرکت اقتصادی به منظور سوددهی است و این یک امر کاملاً بدیهی است، لیکن سوددهی فقط یک روی سکه است و روی دیگر آن ضرر و زیان است. اگر منحنی رشد را یک موج سینوسی در نظر بگیریم، خط صعود، مسیر رشد و خط سقوط، مسیر منفی است و این طبیعت هر فعالیت اقتصادی است، لیکن افراد هوشمند، کسانی نیستند که فقط برای بالا نگه داشتن مسیر رشد شرکت برنامه ریزی می کنند، بلکه افرادی هستند که رشد شرکت را کنترل کرده و همواره برای هر گونه تغییرات و شرایط جدید، آمادگی و انعطاف لازم را دارند.
- توضیحات
- بازدید: 1108
نخستین نمایشگاه بینالمللی Print4All برگزار شد. آمار به جایمانده نشان از نمایشگاهی کاملا موفق میدهد: 429 غرفه از ۲۴ و 30هزار بازدیدکننده از 87 کشور. این رویداد در تمام بخشهای لازم یک نمایشگاه بینالمللی موفق بود: تعداد وکیفیت غرفهدار، تعداد وکیفیت بازدیدکننده، ایجاد بازار، انتقال تکنولوژی و ایجاد اشتیاق برای حضور در دور بعدی. حقیقت این است که ما بهعنوان تیم Fiera Milano، تمام تلاش خود را برای موفقیتآمیز کردن این نمایشگاه در طی دو سال گذشته انجام داده بودیم اما نتایج بالاتر از تصورات ما بود. در تجارت امروز جهانی، نمایشگاهها نقشی حیاتی و غیرقابل انکار یافتهاند. فرصتهایی که این رویدادها در بحث بازارسازی، انتقال تکنولوژی، امکانسنجی بازار، ایجاد آگاهی از حضور و... در اختیار میگذارند را با هیچ امکان دیگری نمیتوان مقایسه کرد. به همین دلیل است که اغلب شرکتها یا مراکز نمایشگاهی بزرگ مانند interpack، drupe، koelnmesse، messe frankfurt، Fiera Milano و... این مهم و نیاز را دریافتهاند و با برگزاری نمایشگاههای تخصصی در سایر نقاط جهان، علاوه بر ایجاد فرصتهای تجاری برای صنایع مختلف، خود نیز سود قابل توجهی از این رهگذر میبرند.
ادامه مطلب: برگزاری نمایشگاههای معتبر خارجی؛ فرصتی که قدر نمیدانیم